صفحه اصلی / اصناف / از معاملات محصولات کشاورزی در قالب گواهی سپرده استقبال می کنیم
از معاملات محصولات کشاورزی در قالب گواهی سپرده استقبال می کنیم

رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزیجات تهران:

از معاملات محصولات کشاورزی در قالب گواهی سپرده استقبال می کنیم

کسب و کار- پس از تجربه موفق عرضه زعفران در بورس کالای ایران، این بازار شاهد معامله پسته در قالب گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی است. ابزارهای معاملاتی نوینی که کشاورزان می‌توانند به کمک آنها محصول خود را به‌صورت مستقیم و بدون حضور واسطه‌های غیرضروری در بازار عرضه کنند؛ ضمن اینکه پسته کاران می‌توانند وجه حاصل از فروش محصول خود را یک روز پس از انجام معامله گواهی سپرده کالایی در بورس دریافت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزیجات تهران در رابطه با عرضه محصولات کشاورزی جدید همچون پسته در بورس کالا بیان کرد: از هر روش جدید در عرضه محصولات کشاورزی که بر پایه فناوری و روش های نوین باشد، استقبال می‌کنیم. اسداله کارگر افزود: اگر در بورس استانداردهای مشخصی تعریف شود که محصولات کشاورزی دقیقا بر اساس آن استانداردها، در این بازار پذیرش‌شده و به خریدار تحویل شود، نگرانی بابت خرید محصولات کشاورزی وجود ندارد و با توجه به تعریف استانداردهای مورد نیاز برای عرضه پسته، هر گونه نگرانی برای خرید از این بازار بدون نیاز به مشاهده محصول از نزدیک، بی‌مورد است.

وی ادامه داد: این روش های معاملاتی در بسیاری از کشورها در حال اجراست و با توجه به اطمینان از کیفیت محصول تحویلی مطابق با خصوصیات و ویژگی‌های ارایه‌شده در بورس، خریداران به‌راحتی و بدون نیاز به مشاهده محصول اقدام به خرید از این بازار می‌کنند. برای مثال خرید پرتقال از ترکیه با این روش، تجربه ‌شده و موفقیت آمیز هم بوده است.کارگر توضیح داد: باید توجه داشت که تعریف استاندارد فقط به معنای عرضه محصولات درجه یک در بورس نیست و می‌توان محصولات کشاورزی با کیفیت‌های متفاوت را در این بازار عرضه کرد؛ مشروط بر آنکه محصول عرضه‌شده مطابق با استانداردهای تعریف شده باشد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزیجات تهران در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: عرضه محصولات کشاورزی همچون پسته قطعا به شفافیت قیمت‌ها کمک کرده و موجب می‌شود محصولات با قیمت ارزان‌تری به دست مصرف‌کننده نهایی برسد؛ از این رو، ما هم از این روش های معاملاتی استقبال می کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.