صفحه اصلی / سرخط خبرها / موانع رونق تولید

وحید شقاقی، اقتصاددان

موانع رونق تولید

رفع موانع تولید در وهله اول نیازمند شناسایی آنهاست. مهم ترین دغدغه امروز تولید داخلی و رونق آن برای قطع وابستگی به واردات، اشتغالزایی، افزایش رشد اقتصادی و بازگشت ارز پول ملی است. موانع زیادی بر سر راه تولید وجود دارد که امروز بدون شناسایی آنها سعی در ایجاد کسب و کار وجود دارد. مشکلات بسیاری بر سر راه فعالیت کسب و کارها وجود دارد که اول از هر چیز باید به فکر بهبود فضای کسب و کار باشیم. این تفکر که هر کسب وکاری با دریافت وام و تسهیلات می تواند موفق شود و یک شبه راه صد ساله را طی کند اشتباه و غلط است. متأسفانه بدون اینکه موانع عمده کسب‌وکار شناخته شوند، به دنبال ارائه وام یا سایر اعتبارات هستیم.
درصورتی‌که اگر قرار است هزینه‌ای هم صورت بگیرد باید نخست صرف موانعی شود که بر سر راه بخش‌های مولد وجود دارند و مانع تولید می‌شوند. به عنوان مثال مشکلات مالیاتی که بر سر راه کسب و کارها وجود دارد یکی از همین موانع است که باید برای حل و فصل آن وقت گذاشت و بهترین گزینه را که هم به نفع این کسب و کارها و هم نفع دولت است انتخاب کرد. موانع رونق تولید بسیار است و باید برای بررسی و ارایه راهکار وقت گذاشت. بهبود فضای کسب و کار در شرایطی که امروز اقتصاد ایران گرفتار شده امری حیاتی است.
فضای امروز اقتصاد ایران نیازمند بهیود فضای کسب و کار است تا دغدغه بیکاری و رشد اقتصادی حل شود. مخالفتی با اعطای وام و تسهیلات وجود ندارد اما برای این حرکت زمان خاصی باید مدنظر قرار بگیرد. اینکه درابتدای راه و با وجود فضای نامناسب کسب و کار این حمایت ها وجود داشته باشد نتیجه ای نخواهد داشت. اعطای وام یا سایر تسهیلات مرحله پایانی اشتغال‌زایی است. برای زمانی است که فضای کسب‌وکار کشور بهبود پیداکرده باشد اما وقتی سیاست های اشتباه در در اقتصاد کشور وجود داشته باشد، نتیجه آن اعمال برخی تصمیم‌های غیر کارشناسی است که امرئوز کسب و کارها را نیز گرفتار کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.