صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / متخصصان هلندی: رسانه‌ها نباید طبق میل آمریکا درمورد ایران عمل کنند
متخصصان هلندی: رسانه‌ها نباید طبق میل آمریکا درمورد ایران عمل کنند

متخصصان هلندی: رسانه‌ها نباید طبق میل آمریکا درمورد ایران عمل کنند


کسب و کار نیوز - گروهی از متخصصان و فرهیختگان هلندی که به تازگی به ایران سفر کرده‌اند، ضمن تمجید از خصوصیات اخلاقی ایرانیان، به رسانه‌ها توصیه کردند مطابق خواست آمریکا درمورد ایران عمل نکنند.

این گروه از متخصصان و فرهیختگان هلندی پس از بازگشت از تهران، در نشستی به میزبانی «علیرضا کاظمی ابدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، به بیان تجربه ها و خاطرات خود از این سفر پرداختند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، یکی از حقوقدانان هلندی در این نشست گفت: بر اساس آنچه از طریق رسانه‌ها درباره ایران شنیده بودیم، انتظار داشتیم مردمی غمگین و تحت فشارهای اقتصادی و اجتماعی ببینیم اما آنچه مشاهده کردیم مردمی شاداب، مهمان نواز، با فرهنگ غنی و اهل مدارا و تعامل بود که آزادانه درباره همه چیز صحبت می‌کردند.
یک پزشک هلندی نیز تصریح کرد: حتی در گفت وگو با روحانیون و اساتید حوزه علمیه در قم و تهران، آنها را دارای ‌اندیشه‌های باز و مدرن یافتیم و واقعاً برای ما جای تعجب است که رسانه‌ها فقط آنچه را آمریکا می‌خواهد، از ایران منعکس می‌کنند.
اعضا این گروه به اتفاق، از سطح بالای امنیت و آرامش در ایران ابراز شگفتی کرده و خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا شدند.
علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند نیز در این نشست با اشاره به تأثیر منفی فضاسازی‌های تبلیغاتی علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که مردم اروپا هر چه بیشتر به ایران سفر کنند تا تصویر و درک واقعی تری از ایران پیدا کنند.
این گروه از فرهیختگان هلندی طی سفر به ایران، علاوه بر دیدار از آثار باستانی، اماکن تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، یزد، کاشان و قم، ملاقات های با اساتید دانشگاهی و علمای دینی در شهرهای قم و تهران داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.