صفحه اصلی / اصناف / برندسازی پوشاک نباید به صنایع بزرگ محدود شود
برندسازی پوشاک نباید به صنایع بزرگ محدود شود

نایب رئیس اتاق اصناف کشور:

برندسازی پوشاک نباید به صنایع بزرگ محدود شود

کسب و کار- نایب رئیس اتاق اصناف کشور ساماندهی حوزه مد و لباس را از اهداف مهم این نهاد اعلام کرد و گفت: پوشاک ایرانی برای مقابله با کالای مشابه خارجی و تقویت حضور خود در بازار به برندسازی نیاز دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، جلال‌الدین محمد شکریه با بیان اینکه جهت تحقق ساماندهی مد و لباس در کشور باید مؤلفه‌های زیادی را در دستور کار قرار دهیم اظهار کرد: یکی از این شاخصه‌ها، برندسازی است که می‌تواند توان رقابت پوشاک ایرانی را در برابر پوشاک خارجی به مقدار قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. نایب رئیس اتاق اصناف کشور آموزش، اعطای تسهیلات بانکی، حمایت دولت از واحدهای صنفی و ورود ماشین‌آلات لازم را از جمله نیازهای اساسی فعالان صنعت پوشاک خواند و عنوان کرد: ساماندهی مد و لباس در کشور نیازمند تحقق مؤلفه‌های یاد شده است و با بسترسازی جهت اجرای آن‌ها دستیابی به این هدف نیز ممکن می‌شود.

شکریه فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف را از دیگر شاخصه‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه مد و لباس دانست و گفت: مردم با خرید پوشاک ایرانی در حقیقت به تولیدکنندگان داخلی امکان ادامه فعالیت و رقابت در بازار را می‌دهند. البته فعالان صنعت پوشاک کشور نیز با ارتقاء کیفیت محصولات خود می‌توانند مردم را به امر خرید ترغیب کنند.رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان شهرستان رشت، جلوگیری از خروج ارز از کشور و بی‌نیاز شدن به واردات کالاهای مشابه خارجی در حوزه پوشاک و لباس را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: استعدادهای بسیار خوب و ذی‌قیمتی در حوزه مد و لباس، طراحی و تولید انواع پوشاک در سطح کشور وجود دارد که هنوز از آن استفاده‌ بهینه‌ای نشده است.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور حضور چند برند ایرانی تولیدکننده انواع پوشاک ورزشی در میادین‌ بین‌المللی را نشانه وجود استعدادهای برتر کشور در حوزه مد و لباس عنوان و اظهار کرد: بحث برندسازی پوشاک نباید تنها به صنایع بزرگ محدود شود بلکه باید آن را در حوزه صنایع و واحدهای تولیدی کوچک‌تر نیز فعال کنیم.شکریه از وجود طراحان بسیار خوب و خوش‌فکر در سطح کشور که با الگوها و طرح‌های جدید و مطابق با ضوابط و چارچوب‌های اسلامی خود می‌توانند به ساماندهی بحث مد و لباس کمک کنند سخن گفت و تصریح کرد: البته این موضوع تنها با ارائه طرح‌ عملیاتی نمی‌شود و دولت به عنوان یک دستگاه اجرایی باید به این حوزه ورود کند.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان تسهیل در امر ترخیص کالا، ورود برخی از پارچه‌های مورد نیاز به داخل که امکان تولید آن‌ها فعلاً در کشور فراهم نشده است را از جمله تکالیف دولت نامید و گفت: کاهش تعرفه‌ها برای واحدهای تولیدی بزرگ توسط دولت می‌تواند قدرت رقابت تولیدات پوشاک داخلی را با نمونه‌های خارجی افزایش دهد.وی تلاش دولت در امر پیشبرد مبارزه با قاچاق کالا را حرکتی بسیار خوب برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی دانست و افزود: تداوم مبارزه با کالای قاچاق به ویژه در حوزه پوشاک یکی از مهم‌ترین خواسته‌های تولیدکنندگان و مجموعه اصناف کشور است و قطعاً این موضوع به فعال شدن هر چه بیشتر واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.