صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / سامانه بارش‌زا در استان اصفهان فعال می شود
سامانه بارش‌زا در استان اصفهان فعال می شود

اداره کل هواشناسی استان اصفهان خبر داد

سامانه بارش‌زا در استان اصفهان فعال می شود

کسب و کار نیوز - اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آغاز فعالیت سامانه بارش‌زا، وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دید و کاهش دما و احتمال بارش برف از روز جمعه تا دوشنبه در این استان هشدار داد.

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: با توجه به فعالیت سامانه بارش‌زا بر روی استان از روز جمعه تا دوشنبه، بارش‌های متناوب باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دید و کاهش دما در بیشتر مناطق استان و احتمال بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: سامانه بارش زایی از فردا (جمعه) در استان فعال خواهد شد و بارش‌های به نسبت خوبی را در مناطق غربی، شمالی و جنوبی استان بدنبال خواهد داشت.

حجت الله علی عسگریان هم اکنون آسمان در استان نیمه ابری است و به تدریج افزایش ابر و گاهی با وزش باد به نسبت شدید  همراه خواهد بود افزود: بارش های رگباری از امروز در استان شروع خواهد شد اما اوج فعالیت این سامانه در مناطق غربی و شمالی استان است و بارش‌هایی را هم در مرکز استان بدنبال دارد.

وی ادامه داد: همزمان با فعالیت این سامانه دمای هوا در استان کاهش پیدا خواهد کرد و دمای هوای مناطق غربی این خطه در اوایل هفته به زیر صفر درجه خواهد رسید.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: دمای هوای امروز صبح اصفهان به ۱۰ درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته ۲ درجه سردتر شده است.

وی اضافه کرد: خورو بیابانک با ۲۶ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین و بوئین و میاندشت با ۲ درجه سانتیگراد بعنوان سردترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.

علی عسگریان گفت: بیشترین بارندگی استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان فریدون‌شهر با ۱۲ میلیمتر باران، ثبت و گزارش شد.

وی افزود: همچنین بارش باران ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای داران، چادگان، نجف آباد، بوئین و میاندشت، کاشان و شهر اصفهان گزارش شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.