صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / اعتراف بانک مرکزی آلمان به شرایط وخیم اقتصادی این کشور
اعتراف بانک مرکزی آلمان به شرایط وخیم اقتصادی این کشور

اعتراف بانک مرکزی آلمان به شرایط وخیم اقتصادی این کشور

کسب و کار نیوز - بانک مرکزی آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا وارد رکود شده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود با اشاره به رشد منفی ۰.۱ درصدی اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال اعلام کرد که احتمالا روند رشد منفی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی در سه ماهه سوم امسال نیز تداوم یافته است هر چند که هنوز برای براورد دقیق میزان این رشد منفی زود است.

بانک مرکزی آلمان از تضعیف رشد صنایع صادرات محور، جنگ تجاری و مساله برگزیت به عنوان مهم‌ترین مسائل بالقوه کاهش رشد اقتصادی آلمان نام برده است. اقتصاد آلمان که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی وابستگی زیادی به صادرات دارد، در نتیجه افزایش رویکرد حمایت گرایانه آمریکا بیش از پیش در معرض شوک های تجاری قرار گرفته است.

در ماه اوت بخش‌های زیادی از صنعت آلمان با رکود گسترده مواجه شد. تولیدات کارخانه‌های آلمانی با توجه به کاهش تقاضای مصرفی داخلی و خارجی دچار افت محسوسی شده است و این مساله علاوه بر کاهش رشد اقتصادی روی تمایل کارفرمایان برای استخدام نیروی جدید نیز موثر بوده است. در نتیجه اوضاع نابسامان اقتصاد آلمان، اطمینان تولید کنندگان این کشور به محیط کسب و کار شدیدا کاهش یافته است، به گونه‌ای که انجمن صنایع آلمان اعلام کرد شاخص اطمینان تولید کننده این کشور به کمترین سطح در طول یک دهه اخیر رسیده است.

به گفته بانک مرکزی آلمان، بخش خودروسازی آلمان که یکی از اصلی‌ترین بخش های صادراتی این کشور را تشکیل می دهد، در سه ماهه سوم سال با کاهش ۱.۵ درصدی تولیدات خود مواجه شده است.

پیش‌تر وزارت اقتصاد آلمان در گزارشی اعلام کرد که با وجود تداوم روند چرخه رشد ضعیف اقتصادی این کشور، رشد سه ماهه سوم سال این کشور نیز احتمالا در سطح منفی باقی خواهد ماند. دولت آلمان رسیدن به رشد منفی ۰.۵ درصدی برای سال جاری و ۱.۱ درصدی برای سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده است.
در سه ماه منتهی به ژوئن، رشد اقتصادی این کشور منفی ۰.۱ درصد بوده است.

آلمان یک سوم کل حجم تولیدات ناخالص داخلی منطقه یورو را در اختیار دارد اما سال گذشته رشد اقتصادی بسیار ضعیفی را به ثبت رساند، به گونه‌ای که تنها ایتالیا رشد کمتری از آلمان را تجربه کرد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.