صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / امکان قیمت گذاری سهام شرکت های دانش بنیان فراهم شد
امکان قیمت گذاری سهام شرکت های دانش بنیان فراهم شد

رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان:

امکان قیمت گذاری سهام شرکت های دانش بنیان فراهم شد

کسب و کار- رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی گفت: معاونت علمی از انجام خدمت ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمد صاحبکار افزود: در راستای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات تخصصی تجاری سازی ، از این پس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انجام خدمت ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند و ۷۰ درصد از هزینه های انجام این خدمت را تا سقف ۱۵ میلیون تومان تأمین می کند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ، ارزشگذاری دانش فنی شرکت های دانش بنیان را یکی از نیازهای اصلی این شرکت ها  به ویژه در مواجهه با طرف سرمایه گذار عنوان کرد و گفت : ثبت دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله دانش فنی در صورت‌های مالی شرکت، در جهت ارائه آن به نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری، به تعامل بهتر و اعتماد دو طرفه بین شرکت ها و نهاد سرمایه گذار کمک می کند و نشان‌دهنده رشدیافتگی شرکت‌ها است.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: مرکز شرکت‌‎ها و موسسات دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۸ خدمات متنوعی به منظور توانمندسازی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان ارائه کرده است که این نوع خدمات در راستای توانمندسازی و تسهیل در فرآیندهای تجاری‌سازی و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها است. جدیدترین خدمت از مجموعه خدمات توانمندسازی حمایت از «ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام» است که به‌تازگی به مجموعه خدمات مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان اضافه شده است. در این طرح، دانش فنی و دارایی نامشهود ارزشگذاری شده، باید در صورت های مالی شرکت ثبت شود تا از این طریق امکان افزایش سرمایه نیز برای شرکت ها فراهم شده و در آینده بتوان به استناد آن، با سهولت بیشتری فرایندهای تأمین مالی و اخذ تسهیلات را در شرکتها دنبال کرد.

صاحبکار گفت: پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قراردادهای حقوقی، طراحی صنعتی محصولات دانش‌بنیان، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌ها، آسیب‌شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی، مشاوره های کسب و کار، مشاوره توسعه فنی محصولات و نشست های پرسش و پاسخ به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.

وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌ها از این خدمات اظهار کرد : شرکت‌ها می توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری سازی و حضور در نشست های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند.

حمایت از ارائه خدمت ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام شرکتهای دانش بنیان، اخیراً  طی نشستی با حضور شرکت های دانش بنیان در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد. در این نشست اهمیت و روش های ارزشگذاری دانش فنی و دارایی های نامشهود و قیمت گذاری سهام شرکت های دانش بنیان و ملاحظات اجرایی آن، به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. فرایند اجرایی این طرح توسط کارگزاران متخصص در این حوزه انجام می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.