صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ۴۴میلیارد ریال تسهیلات به صندوق‌های خرد روستایی پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت

۴۴میلیارد ریال تسهیلات به صندوق‌های خرد روستایی پرداخت شد

کسب و کار نیوز - مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: ۲۳۹ صندوق خرد محلی استان در ۶ ماه نخست امسال با دریافت ۴۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

محمد زنگنه افزود: این تسهیلات به دو شکل تسهیلات عادی و اشتغال روستایی (ثبت نام در سامانه کارا) در اختیار صندوق‌های خرد قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: در این مدت ۱۲۶ فقره تسهیلات عادی به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال و ۱۰۲ فقره تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های صندوق در دولت تدبیر و امید طرح تامین مالی خرد برای حمایت از صندوق‌های خرد محلی در سطح روستاها است.

وی تصریح کرد: صندوق‌های خرد محلی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به اعضای خود موجب ایجاد کسب و کارهای خانگی و خرد پایدار در سطح روستاها می‌شوند.

زنگنه یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید استان در زمینه اجرای طرح حمایت از ایجاد و توسعه صندوق‌های خرد زنان روستایی مبادرت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع داخلی و منابع قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و صندوق‌های خرد زنان روستایی کرده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با تمرکز بر فعالان و ساکنان واقعی روستاها پرداخت می‌شود گفت: از ثمره این تسهیلات می‌توان به تقویت روحیه فعالیت جمعی در فعالان اقتصادی، افزایش درآمد خانواده‌های کم درآمد، ایجاد پس‌انداز در قالب آورده اعضای صندوق و کاهش فقر بین زنان روستایی اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۲۱۸ صندوق خرد زنان روستایی در استان خراسان جنوبی فعال است که فعالیت این صندوق‌ها با حدود هفت هزار عضو در سطح استان، نشان دهنده حضور فعال بانوان در عرصه‌های اجتماعی، تولید و اقتصاد است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.