صفحه اصلی / استان ها / ورود ۱۵درصد پرندگان مهاجر به تالاب‌های مازندران
ورود ۱۵درصد پرندگان مهاجر به تالاب‌های مازندران

ورود ۱۵درصد پرندگان مهاجر به تالاب‌های مازندران

کسب و کار نیوز: تاکنون 15درصد از جمعیت پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالاب های مازندران وارد شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز مازندران ، رئیس اداره حیات وحش مازندران با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان  گفت : تاکنون ۴۵ گونه از پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های مازندران شده اند و پیش بینی می‌شود جمعیت این گونه‌ها تا اواخر آذر بیشتر شود.
ربیعی با بیان اینکه پرندگانی مانند خوتکا ، فلامینگو‌ها ، حواصیل ، آبچیلک‌ها ، آگرا‌ها و برخی گونه‌های مرغابی وارد تالاب‌های مازندران شده اند ، افزود: پرندگان دیگری مانند قوها، چنگرها، غاز‌ها، اردک‌های سر سفید و حنایی هنوز به استان نیامده اند.
رئیس اداره حیات وحش مازندران با بیان اینکه قو‌ها از اواخر آبان و اوایل آذر  وارد منطقه سرخ رود می‌شوند گفت : پرندگان مهاجر از اواخر بهمن و اوایل اسفند به علت جوجه آوری از منطقه خارج می‌شوند.
وی گفت : زیستگاه‌های تالابی مازندران به ویژه تالاب بین المللی میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر ، زاغمرز و بیش از ۱۰۰ قطعه آببندان دارای شرایط تالابی ، مقصد گروه‌های مختلف پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی و تغذیه آن‌ها به شمار می‌آیند.
ربیعی افزود: اجرای طرح بازرسی مشترک برای بیماری‌های فصلی مانند نیوکاسل و آنفولانزا بین اداره کل دامپزشکی و محیط زیست استان با ورود پرندگان مهاجر و زمستان گذران به تالاب‌ها و آبگیر‌ها هر ساله انجام می‌شود.
رئیس اداره حیات وحش مازندران با اشاره به ممنوع بودن شکار این پرندگان و صادر نکردن پروانه شکار گفت:  مشکلی با شکار پرندگان به روش‌های سنتی مانند دوما وجود ندارد.
او با بیان اینکه روش‌های کرس و استفاده از سلاح شکاری نیز ممنوع هستند، افزود: از بدترین روش‌های غیر مجاز شکار، نصب تور‌های هوایی است که شکارچی با نصب توری در محل عبور گله‌های پرندگان، یک گله کامل را به دام می‌اندازد.
ربیعی از عدم صدور مجوز شکار تا این لحظه خبر داد و افزود: اگر قرار به صدور مجوز شکار باشد تعداد مجوز‌ها محدود خواهد بود.
وی گفت : مجوز‌ها به اشخاص بدون سابقه کیفری تعلق خواهد گرفت و آبان ماه در خصوص صدور مجوز یا صادر نکردن آن تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس اداره حیات وحش مازندران از مردم استان خواست تا میزبان شایسته‌ای برای نادرترین گونه‌های پرندگان مهاجر جهان بوده و محیط‌بانان استان را در حفاظت از این میراث‌های طبیعی ارزشمند یاری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رهبر انقلاب: با جهش تولید جیب و دست کارگر پُر می‌شود/ملت ایران دل به «کمک خارج از مرزها» نبسته‌ است

به گزارش کسب و کار نیوز ، به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.