صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / بهترین پاننکا را یک پاراگوئه‌ای زد
بهترین پاننکا را یک پاراگوئه‌ای زد

آنتونین پاننکا:

بهترین پاننکا را یک پاراگوئه‌ای زد

کسب و کار نیوز :آنتونین پاننکا اسطوره فوتبال چک که تکنیک پنالتی زدن معروف پاننکا به نام او معروف شده می‌گوید از اینکه نامش با این تکنیک گره خورده و بزرگان فوتبال دنیا از آن استفاده می‌کنند به خود می‌بالد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, ایوان پاننکا، اسطوره فوتبال جمهوری چک می‌گوید به تکنیک زدن پنالتی‌ای که تا امروز نامش را بر خود دارد افتخار می‌کند. پاننکا همچنین می‌گوید زمانی که اولین بار قصد داشته آن ضربه پنالتی تاریخی را در جریان مسابقه واقعی امتحان کند به هیچ وجه عصبی نبوده و به کار خود ایمان داشته.

پنالتی مشهور پاننکا در فینال رقابتهای یورو۱۹۷۶ بین چکسلواکی و آلمان غربی زده شد. بازی‌ای که در وقتهای قانونی با تساوی ۲-۲ به پایان رسیده بود. در ضربات پنالتی چهار بازیکن چکسلواک هر چهار ضربه خود را قبل از پاننکا تبدیل به گل کرده ولی اولی هوینس آخرین ضربه آلمانها را هدر داد. بعد از آن بود که پاننکا پشت توپ ایستاد و با تکنیک معروفی که تا امروز از آن به عنوان پنالتی پاننکا یاد می‌شود توپ را از سپ مایر عبور داد.

از آن زمان تا امروز، فوتبالیست‌های زیادی از تکنیک پنالتی زدن پاننکا تقلید کرده‌اند. کسانی مثل پیرلو، سرخیو راموس و زین‌الدین زیدان از جمله معروف‌ترین پنالتی‌های پاننکا را زده‌اند.

پاننکا که در حال حاضر رئیس باشگاه بوهمینز پراگ است در این باره گفت:” چند سال پیش چند تلویزیون از آمریکای جنوبی آمدند و تصویر ۵۰ ضربه پنالتی پاننکا را نشانم دادند که بازیکنانی از گوشه و کنار دنیا زده بودند. بهترین پنالتی پاننکا را اما فوتبالیستی زده بود که در لیگ دسته دو پاراگوئه بازی میکرد. من البته به ضربه پنالتی‌ام افتخار می‌کنم. وقتی می‌شنوم همه دنیا به این جور پنالتی‌ها پنالتی پاننکا می‌گویند واقعا خوشحال می‌شوم”.

پاننکا درباره پنالتی مشهور خود در مقابل آلمان گفت:” در بازی فینال مقابل آلمان من اصلا عصبی نبودم. چون می‌دانستم این تکنیک بهترین روش برای گل کردن پنالتی است. وقتی توپ گل شد خیلی خوشحال بودم نه به خاطر اینکه توپ را گل کرده بودم بلکه به خاطر اینکه ما به عنوان یک کشور کوچک توانسته بودیم جامی به آن مهمی را بدست بیاوریم”.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.