صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اولویت اول بهبود شاخص ملی کسب‌وکار، مقررات‌زدایی است
اولویت اول بهبود شاخص ملی کسب‌وکار، مقررات‌زدایی است

نایب‌رئیس اتاق ایران:

اولویت اول بهبود شاخص ملی کسب‌وکار، مقررات‌زدایی است

کسب و کار نیوز - حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است: مقررات‌زدایی و ثبات در سیاست‌ها و رویه‌ها، اولویت اول در مسیر بهبود محیط کسب‌وکار و ارتقای شاخص ملی آن است.

نایب‌رئیس اتاق ایران درباره بهبود یافتن شاخص ملی کسب‌وکار در فصل تابستان و الزامات لازم برای استمرار آن گفت: آنچه توسط مرکز ملی پایش فضای کسب‌وکار انجام می‌شود، بر اساس مدل کارآفرینی «شین» است و نظر فعالان اقتصادی را در سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف درباره مهم‌ترین مسائل و مشکلات استعلام و استمزاج می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایبنا، حسین سلاح‌ورزی افزود: باوجوداینکه شاخص ملی کسب‌وکار بهبود کوچکی در فصل تابستان داشته ولی ازنظر اولویت‌های مورد نظر فعالان اقتصادی، عمده مشکلات مربوط به فضای کسب‌وکار همچنان باقی است.

نایب‌رئیس اتاق ایران درباره الزامات بهبود شاخص‌های مربوط به کسب‌وکار نیز گفت: بهبود قابل‌لمس و قابل‌توجه در بهبود محیط کسب‌وکار مستلزم آن است که در حوزه مقررات‌زدایی و کاهش بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دست و پاگیر اقدامات مناسبی صورت بگیرد و به‌نوعی شاهد ثبات در سیاست‌ها و رویه‌ها باشیم تا در فصول آتی شاهد بهبود نسبی و بالاتر در فضای کسب‌وکار باشیم.

سلاح‌ورزی همچنین با اشاره به تصمیم دولت برای انتشار اوراق بدهی به‌منظور جبران بخشی از کسری بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: خطر ابرتورم همچنان وجود دارد و برای جلوگیری از این موضوع لازم است تا دولت تدابیر درستی را اتخاذ کرده و انضباط پولی و مالی را رعایت کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.