چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / ترکیه آتش بس کردنشین های سوری را حفظ می کند

عضو فراکسیون امید مجلس:

ترکیه آتش بس کردنشین های سوری را حفظ می کند

کسب و کار نیوز - رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد آنکارا روند آتش بس را حفظ می کند و ترکیه به سمت برگزاری مذاکرات سیاسی و گفت‌وگوهای دیپلماتیک گام بر می دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، جلال میرزایی، در خصوص آتش بس موقت در شمال سوریه، گفت: ترکیه و آمریکا تحت فشار افکار عمومی در منطقه و خصوصا فشار دولت های اروپایی قرار داشتند از این رو به سمت آتش بس حرکت کردند.

افکار عمومی دنیا به نفع اقدامات ترک ها در سوریه نیست

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اروپایی از سوی افکار عمومی تحت فشار شدید برای حمایت از کردها قرار دارند و در مقابل جهت افکار عمومی دنیا نیز به نفع ترک ها نبود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ترامپ علیه ترکیه نیز عامل موثری برای ایجاد آتش بس محسوب می شود، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود ترکیه چند روز پس از شروع عملیات، اقدام به پذیرش آتش بس کرد؛ البته این شائبه وجود داشت که همه امور بین آنکارا و واشنگتن از قبل هماهنگی شده بوده اما باید اذعان کرد ادامه تنش به نفع هیچکدام نبود.

ترکیه به سمت برگزاری مذاکرات سیاسی و گفتگوهای دیپلماتیک گام بر می دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص نقش آتش بس از سوی ترکیه، تصریح کرد: علی رغم وجود گزارشات مبنی بر اینکه آتش بس توسط ترکیه نقض شده، به نظر می رسد آنکارا این روند را حفظ کند و ترکیه به سمت برگزاری مذاکرات سیاسی و گفتگوهای دیپلماتیک گام بردارد.

میرزایی یادآور شد: اظهارات مقامات ترکیه در خصوص اینکه آتش بس صرفا فرصتی برای خروج آمریکایی ها از منطقه است، صرفا مصرف و مخاطب داخلی دارد زیرا مقامات این کشور سطح توقعات مردمی را بالا برده و از طرفی دارای اقتصاد شکننده هستند.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه ای شدن نامه تهدید آمیز ترامپ موجب شد تا مسئولان ترکیه درصدد حفظ آبرویشان برآیند، خاطر نشان کرد: بنابراین به نظر می رسد ترک ها مجبور هستند با آمریکا تعامل کنند اما در فضای سیاسی اظهاراتی بیان می کنند که به ظاهر خلاف خواسته های آمریکا و صرفا برای حفظ وجهه داخلی است.

همچنین مطالعه کنید:

ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شد/واگذاری اراضی مازاد به بازار مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، روح الله اکبری دستیار وزیر راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.