صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / مصرف ویتامین B و خطر شکستگی لگن
مصرف ویتامین B و خطر شکستگی لگن

مصرف ویتامین B و خطر شکستگی لگن

کسب و کار نیوز - پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید خاطرنشان کردند که مصرف زیاد ویتامین‌های B۶ و B۱۲ با افزایش خطر شکستگی استخوان لگن مرتبط است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ویتامین‌ها برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند اما زیاده‌روی در مصرف برخی از ویتامین‌ها می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

محققان آمریکایی در یک آزمایش تازه به بررسی تاثیر مصرف ویتامین B و خطر شکستگی استخوان لگن پرداختند.
اگرچه ضرورت مصرف مکمل‌های معدنی و ویتامین‌ها برای برخی از افراد تایید شده است اما این نگرانی وجود دارد که بسیاری از مصرف‌کنندگان در دریافت این نوع داروها زیاده‌روی کنند. همانطور که محققان در این مطالعه جدید تاکید کردند مصرف ناکافی یا زیاده‌روی در دریافت مواد مغذی می‌تواند ضرر داشته باشد.

پیش از این نیز این تیم تحقیقاتی به بررسی اطلاعات ۶۸۳۷ نفر پرداختند که در مشاهدات خود به افزایش غیر منتظره خطر شکستگی لگن پی بردند. همچنین این خطر شکستگی در افرادی که از ویتامین‌های B۶ و B۱۲ مصرف کرده بودند بیشتر بوده‌ است.

محققان آمریکایی برای بررسی بیشتر این ارتباط به مطالعه روی دیتاهای جامع‌تری پرداختند. در این بررسی اطلاعات ۷۵ هزار و ۸۶۴ زن یائسه مورد ارزیابی قرار گرفت. در مدت زمان ۲۰ سال حدود ۲۳۰۴ مورد شکستگی لگن گزارش شد که به سرطان یا آسیب‌دیدگی جدی از قبیل سانحه رانندگی مرتبط نبود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در بررسی‌های بیشتر به رابطه بین مصرف مکمل‌های ویتامین B و خطر شکستگی لگن پی بردند. به گفته آنها در زنانی که از هر دو نوع ویتامین مصرف کرده بودند احتمال شکستگی لگن حدود ۵۰ درصد بیشتر بوده‌ است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.