چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / پیش بینی افزایش ۵ درصدی کلنی های زنبور عسل
پیش بینی افزایش ۵ درصدی کلنی های زنبور عسل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان:

پیش بینی افزایش ۵ درصدی کلنی های زنبور عسل

کسب و کار نیوز :معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود، با توجه به شرایط مناسب جوی ۵ درصد افزایش تولید کلنی در استان داشته باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت علی اکبرنژاد گفت: طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل که از ششم مهرماه در سطح کشور به اجرا در آمده است تا ۲۵ مهرماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه آمار دقیق از تعداد کلنی های زنبور عسل منجر به برنامه ریزی های صحیح برای حمایت از زنبورداران می شود، افزود: اطلاعات از طریق کارشناسان مراکز خدمات ۱۶ شهرستان از طریق سامانه پهنه بندی انجام و ثبت سامانه می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان تصریح  کرد: تاکنون ۷۶ درصد اطلاعات زنبورستان ها ثبت شده و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به پراکندگی زنبورستان ها در صورت مراجعه نکردن کارشناسان سرشماری، زنبورداران باید با مراجعه به نزدیک ترین مراکز خدمات کلیه اطلاعات کندوها را اعلام کنند.

علی اکبرنژاد تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب جوی انتظار می رود پنج درصد افزایش تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش کلنی های زنبور عسل در همه شهرستان های عسل خیز گیلان گفت: پیش بینی می شود بیشترین افزایش کلنی های زنبور عسل در شهرستان های رودسر و تالش باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان شرایط آب و هوایی مناسب، بارندگی به موقع در زمان گلدهی و بازار مطلوب فروش عسل گیلان را یکی از دلایل افزایش کلنی های زنبور عسل استان عنوان کرد.

وی گفت: عسل گیلان اگر چه به دلیل وجود رطوبت در استان آبکی تر از عسل دیگر استان ها است اما از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.