صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / لژیونرهای ما نتوانستند استپ کنند!
لژیونرهای ما نتوانستند استپ کنند!

علی سامره:

لژیونرهای ما نتوانستند استپ کنند!

کسب و کار نیوز :علی سامره به مشکلی جالب در نمایش تیم ملی و بازیکنان پرداخته که کمتر به آن توجه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, شکست تیم ملی مقابل بحرین باعث شد تا انتقادات مختلفی علیه کادرفنی تیم ملی و بازیکنان مطرح شود. عده ای می گفتند که ایران باید با سیستم دفاع – ضد حمله وارد زمین می شد و از بحرین امتیاز می‌گرفت اما خیلی ها هم مخالف این نظر بودند. علی سامره مهاجم سابق استقلال و تیم ملی نیز نظرات جالبی در این خصوص دارد که در گفتگو با خبرنگار ما آن ها را بیان کرده است.

* بازی تیم ملی را دیدید؟ مهم ترین نکته این بازی از نظر شما چه چیزی بود؟

تیم ملی در مجموع بد بازی نکرد. اگرچه باختیم اما شایسته پیروزی بودیم و موقعیت هایی خلق شدند که اگر مهاجمان با تمرکز ضربه می زدند، می توانستیم به برد برسیم. اما نکته مهمی که من دیدم و باعث تعجبم شد، این بود مهاجمان لژیونر ما در موارد بسیاری، نتوانستند پاس خوب هافبک ها را کنترل کنند. اگر استپ آن ها در فضای مناسب انجام می‌شد، می‌توانستند در موقعیت خوب قرار گیرند یا موقعیت سازی کنند اما ۷-۸ بار دیدم که از فاصله ۵ متری نتوانستند کنترل لازم را انجام دهند.

* منظورتان دقیقا چیست؟

ببینید وقتی من یک قندان را به سمت شما پرت می‌کنم شما باید طوری آن را بگیرید که آن قندان در کنترل شما باشد و جلوتر یا بالاتر نیفتد. توپ هم دقیقا به همین شکل است و مهاجمان باید آن را به شکلی استپ کنند که در کنترل خودشان باشد و مدافعان نتوانند آن را تصاحب کنند. اگر این اشتباه یک یا دو بار رخ می‌داد قابل گذشت و طبیعی بود اما من ۷-۸ بار دیدم که این اتفاق برای مهاجمان ما رخ داد. مثلا بازیکن بحرین یک توپ را به زیبایی کنترل کرد و چرخید و خود را در موقعیت تک به تک قرار داد؛ اگر استپ او خوب نبود، آیا تک به تک می‌شد؟

* فکر میکنید منشا این مشکل کجا باشد؟ فوتبال پایه؟

طبیعی است که در کشور ما اصولی کار نشده و خیلی سرسری از آن رد شده ایم اما پاس – استپ یکی از ساده ترین تمرینات است. ببینید این اشتباهات دیروز از سوی لژیونرهایی بودند که در لیگ های بزرگ بازی می‌کنند و طبیعی است که انتظار داشته باشیم حداقل آن ها چنین اشتباهاتی نکنند. شاید خیلی ها بخندند و بگویند این ها در فوتبال حرفه ای رخ نمی‌دهد اما دیدیم که مهاجمان تیم ملی بارها از کنترل توپ عاجز بودند و همین موضوع هم باعث شد تا خیلی از موقعیت ها را از دست بدهند.

* آیا این به خاطر فشار بازی در بحرین، گرما و تماشاگران نبود؟

شاید این چیزها تاثیرگذار باشند اما من در بازی هایی که میزبان بودیم هم چنین چیزی را دیدم؛ یعنی نمی‌توانیم بهانه بیاوریم و از آن رد شویم. این موردی است که کسی نباید از آن ناراحت شود اما مهاجم های تیم ملی باید بروند و این را اصلاح کنند.

* خیلی ها می گویند ایران باید مقابل بحرین کی روشی بازی می کرد، قبول دارید؟

ما ۷-۸ سال گذشته را تمرکزمان روی سبک دفاع کردن بود. اما این در حالی بود که مردم ما حمله دوست دارند. بازیکنان ما این توانایی را دارند که رو به جلو حرکت کنند و موقعیت بسازند و حمله کنند. تیم ما دیروز هجومی آغاز کرد و چند موقعیت هم داشت که اگر گل می‌شد، می رفتیم روی ۴-۵ گل. در دوران کی روش بازی با کره جنوبی اتفاقی قوچان نژاد گل زد و کلا دفاع کردیم، این تفکر به جام جهانی رفت و مقابل نیجریه و آرژانتین و بوسنی هم دفاع کردیم اما مردم از این سیستم خوششان نمی‌آید.

* پاسختان به کسانی که می گویند پیروزی مهم تر است، چیست؟

به نظر من ما با همین تیم هم می‌توانیم پیروز شویم و صعود کنیم. ما دیروز بازی را سخت کردیم، طبیعی است که بحرینی ها بیایند و به سرود ملی و… توهین کنند اما ما نباید با این موارد به هم بریزیم، چون حرفه ای هستیم. مطمئن هستم مربی ما با فوتبال هجومی تیم ملی را به جام جهانی می‌برد و این ضعف ها را هم می‌پوشاند. ما بعد از ۸ سال تفکر دفاع  – ضد حمله، به این نتیجه رسیده ایم که در فوتبال حمله هم هست. پس باید کمی صبر کنیم و مربی تیم ملی را خراب نکنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.