صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۲ سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی همزمان راهی خلیج فارس شدند
۲ سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی همزمان راهی خلیج فارس شدند

۲ سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی همزمان راهی خلیج فارس شدند

کسب و کار نیوز :پس از پایان مراحل بارگیری و مهاربندی دو سکوی باقی‌مانده اصلی و اقماری فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، این دو عرشه دریایی راهی آب‌های خلیج فارس شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علی‌اصغر صادقی، قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴B برای نصب در موقعیت مخزنی خود در میدان مشترک پارس جنوبی، با شناور FLB124 همزمان راهی آب‌های خلیج فارس شدند.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال هم‌زمان این دو سکوی گازی مقرر بود هفته آینده انجام شود، افزود: با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های مختلف عملیاتی در بخش کارفرما و پیمانکار پروژه، انتقال این دو ابرسازه ٢۵٠٠ تنی زودتر از موعد پیش‌بینی شده انجام شد و شناور FLB124 حامل دو سکوی دریایی ۲۳ و ۲۴B بعدازظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ مهرماه) از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر حرکت کرد.

این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: عملیات اجرایی نصب این دو سکو مطابق برنامه زمان‌بندی پس از پایان عملیات آماده‌سازی و استقرار شناور نصاب HL5000 در بلوک مخزنی این طرح، با اختلاف یک هفته نسبت به هم به‌زودی آغاز می‌شود.

به گفته قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، تولیدات گازی این دو سکو که در مجموع معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی باقی‌مانده هدفگذاری شده این طرح است، پس از پایان عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری با تزریق به شبکه سراسری بخشی از سوخت مصرفی زمستان امسال را تأمین خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.