صفحه اصلی / سرخط خبرها / مانع تراشی در مسیر بازار متشکل ارزی

کامران ندری، کارشناس اقتصادی

مانع تراشی در مسیر بازار متشکل ارزی

کسب و کار نیوز - از جمله اقدامات مهم بانک مرکزی برای کاهش برخی سودجویی‌ها و ایجاد شفافیت در بازار ارز، راه‌اندازی بازار متشکل ارزی است.

سرمقاله

کسب و کار نیوز –  اما تاخیر در راه‌اندازی این بازار نشان از عدم آمادگی بازیگران این بازار و مانع‌تراشی برای از آنها دارد.یکی از مهم‌ترین دلایل تاخیر در راه‌اندازی بازار متشکل ارزی، عدم استقبال صرافی‌ها از این بازار باشد. بر اساس آنچه از وضعیت این بازار مشاهده می‌شود، هیات مدیره و هیات موسس بازار که به صورت غیررسمی کار خود را شروع کرده، قادر به قانع کردن صرافی‌ها برای انجام معاملات ارز اسکناس خود در چارچوب مقررات بازار متشکل ارزی نشده‌اند. یعنی صرافی‌ها به شفافیت بازار متشکل ارزی تن نمی‌دهند. مخصوصا آن دسته از صرافی‌هایی که در خرید و فروش عمده ارز اسکناس سهمی دارند.
از آنجایی که بازار متشکل ارزی عمدتا با ارز اسکناس سروکار دارد و از سویی بخش عمده نیاز ما به ارز و منابع ارزی از طریق ارز حواله ای تامین می‌شود، نمی‌تواند تاثیر چندان زیادی را در بازار ارز داشته باشد. ارز اسکناس در موارد محدودی کاربرد دارد و البته مورد استقبال کسانی که قصد دارند از طریق ارز ارزش دارایی خود را حفظ کنند، نیز این ارز قابل استفاده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.