صفحه اصلی / استان ها / ضرورت تقویت رویکرد پژوهش محوری در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان
ضرورت تقویت رویکرد پژوهش محوری در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین آموزش و پرورش استان کرمان و پارک علم و فناوری استان تاکید کرد:

ضرورت تقویت رویکرد پژوهش محوری در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان

کسب و کار نیوز: صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان و مدیر کل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش استان کرمان و پارک علم و فناوری استان منعقد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، صبح امروز چهارشنبه ۲۴ مهر ماه ۹۸ با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، سید محمد جواد آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و مسعود ترکزاده ماهانی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان تفاهم نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش استان کرمان و پارک علم و فناوری استان منعقد شد.

**ضرورت تقویت رویکرد پژوهش محوری در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان

در ابتدای این مراسم احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهداف اجرای این تفاهم نامه، افزود: ایجاد و ترویج همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دو مجموعه با در نظر گرفتن کلیه امکانات قابل استفاده طرفین بر اساس رسالت ها و ماموریت های طرفین از اهداف کلی این تفاهم نامه محسوب می شود.
وی با اشاره به این که طرفین باید در مشارکت در ایجاد و توسعه همکاری های مشترک ملی و بین المللی بر اساس ضوابط مربوطه طرفین و همکاری و مشارکت در شناسایی منابع و ایجاد راهکارهای مناسب در راستای جذب منابع با توجه به ضوابط و مقررات اقدام نمایند، بیان داشت: باید تقویت روحیه و رویکرد پژوهش محوری در بین دانش آموزان و فرهنگیان در راستای رسیدن به اهداف به خصوص اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش شود.
اسکندری نسب با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تاکیدات زیادی بر تحقیق و پژوهش و منابع انسانی و به روزرسانی آنان شده است، افزود: باید طرفین تفاهم‌نامه بندهایی که در آن بسیار حساس و مهم است در مرحله اول و با توجه به اولویت ها در سال تحصیلی جاری به مرحله اجرا و عمل درآورند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توسعه کمی و کیفی پژوهش سراهای دانش آموزی را در راستای رسیدن به اهداف لازم و ضروری دانست و گفت: باید در آموزش و پرورش و به ویژه در پژوهش سراهای دانش آموزی در شهرستان‌ها و مناطق استان فرصت های لازم برای افراد و به خصوص دانش آموزان برای کارهای پژوهشی به وجود بیاید و زمینه پژوهش محوری از پژوهش سراها آغاز شود.
وی فعال سازی انجمن های علمی دانش آموزی و فرهنگیان را در راستای رسیدن به اهداف ضروری برشمرد و گفت: نگاه پژوهش محورانه باید در بین خانواده‌ها و آحاد جامعه افزایش پیدا کند و ترویج شود و همه دستگاه ها با توجه به گستردگی آموزش و پرورش در این زمینه به کمک دستگاه تعلیم و تربیت بیایند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.