صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ویلیام برنز: آمریکا برای مذاکره با ایران ۱۲ پیش‌شرط پمپئو را کنار بگذارد
ویلیام برنز: آمریکا برای مذاکره با ایران ۱۲ پیش‌شرط پمپئو را کنار بگذارد

ویلیام برنز: آمریکا برای مذاکره با ایران ۱۲ پیش‌شرط پمپئو را کنار بگذارد

کسب و کار نیوز -یک مقام سابق دولت آمریکا در یادداشتی، با اشاره به تصورات اشتباه دولت این کشور در برابر ایران، برخی پیشنهادهای اجرایی را برای فراهم کردن امکان مذاکره با ایران مطرح کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه  آمریکا در زمان اوباما در یادداشتی  راجع به روابط ایران و آمریکا در روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: عواقب تصمیم نابخردانه دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای در سال گذشته بدون مدرکی دال بر عدم پایبندی ایران، قابل پیش‌بینی بود و پیش‌بینی شد.

ما اکنون در مقطع خطرناکی قرار داریم. ماجرای این که چگونه به اینجا رسیده‌ایم، یکی از انتظارات اشتباه هر دو طرف است.

دولت ترامپ به نوبه خود، این باور غیرواقع‌بینانه را داشت که «کارزار فشار حداکثری» و تندی آن می‌تواند باعث شود که ایران کوتاه بیاید و شروط آمریکا را بپذیرد، اما شکست خورد و شاهد آن بود که ایران روش‌های مخصوص به خود را دارد. متحدان آمریکا به جای ملحق شدن به آمریکا در جبهه‌ای متحد برای به انزوا کشیدن ایران، در تلاشند تا میان دو عامل دردسرساز،  یعنی واشنگتن و تهران، به عنوان یک میانجی عمل کنند.

برای شروع، دو طرف باید انتظاراتشان را بازنگری کرده و کاهش تنش گام به گام را که موجب ایجاد مبنایی برای راه‌حلی بلند مدت می‌شود، آغاز کنند. آمریکا نمی‌تواند ایران را بدون برخی معافیت‌های اقتصادی نه به طور مستقیم و نه مانند پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از طریق اتحادیه اروپا بر سر میز مذاکره بیاورد. آمریکا همچنین باید دوازده پیش‌شرط مطرح شده از سوی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه [آمریکا] را کنار بگذارد. حکومت ایران که سرسخت و کاردان است، این گونه اعلام تسلیم نخواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.