صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ایران دستاوردهای زیادی برای اجرای پروتکل ریشه‌کنی تجارت محصولات دخانی داشته است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ایران دستاوردهای زیادی برای اجرای پروتکل ریشه‌کنی تجارت محصولات دخانی داشته است

کسب و کار نیوز - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تمام کشورهای منطقه و جهان دعوت کرد برای داشتن جهان و منطقه عاری از دخانیات به اجرای پروتکل ریشه کنی تجارت محصولات دخانی بپردازند و گفت: ایران در این زمینه گام های مهمی برداشته است و این روند ادامه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی که در نشست ویژه خبری دخانیات اجلاس کشورهای عضو مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی سخن می گفت، افزود: ایران هم راستا با سایر کشورهای جهان برای کاهش ۳۰ درصدی شیوع مصرف مواد دخانی تا سال ۲۰۲۵ به عنوان تکلیف سازمان بهداشت جهانی متعهد شده است و این هدف ارزشمند از اولویت برنامه های کشور ایران است.

وی ادامه داد: انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو کنوانسیون منع تجارت دخانیات و یکی از اعضای معاهده، مسئولیت خطیری است که مایه مباهات ماست و با تمام توان در این راه تلاش خواهیم کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تلاش می کنیم با همکاری کشورهای منطقه به چالش های موجود از جمله مواجهه با رویکرد صنایع دخانی و راهکارهای اجرایی مقابله با آن بپردازیم.

دکتر نمکی بیان داشت: مهار اپیدمی دخانیات در منطقه نیازمند همکاری کشورهای عضو و اولویت بخشی به کنوانسیون و پروتکل مربوطه است. کشورهای زیادی هنوز به این کنوانسیون و معاهده نپیوسته اند.

وی با دعوت از این کشورها برای عضویت در کنوانسیون و معاهده از آنان خواست کاری کنیم تا اولین منطقه از سازمان بهداشت جهانی باشیم که برای کنترل مصرف مواد دخانی و مهار اپیدمی آن در تمام منطقه متعهد می گردند.

وزیر بهداشت گفت: سالهاست ایران در جهت افزایش مالیات مواد دخانی تلاش می کند و موفقیت های نسبی هم حاصل کرده است هرچند هنوز با انتظارات فاصله دارد.

وی با تقدیر از شورای نگهبان که طی روزهای اخیر حمایت کامل خود را از نظارت وزارت بهداشت بر اماکن عمومی و عرضه کنندگان مواد دخانی اعلام کرد، اظهار داشت: این نشاندهنده تعهد سیاسی و تعهد ایران در زمینه مهار مصرف فرآورده های دخانی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تمام اماکن و ساختمانهای وزارت بهداشت در تمام کشور به عنوان اماکن عاری از دخانیات اعلام شده است.

وی در پایان بر تعهد بیشتر و همدلی روزافزون در راستای ایجاد منطقه ای عاری از دخانیات برای همه کشورهای عضو آرزو کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.