صفحه اصلی / اسلایدر / حذف ۶ ماهه تعرفه ۸۶۲ قلم کالا برای تجارت با اوراسیا از ۵ آبان
حذف ۶ ماهه تعرفه ۸۶۲ قلم کالا برای تجارت با اوراسیا از ۵ آبان

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

حذف ۶ ماهه تعرفه ۸۶۲ قلم کالا برای تجارت با اوراسیا از ۵ آبان

کسب و کار نیوز -رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توفقات ایران با اتحادیه اوراسیایی گفت: از پنجم آبان تعرفه ٨٦٢ قلم کالا برای تجارت با اوراسیا حذف می‌شود و تا ٦ ماه نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.

حمیدرضا زادبوم امروز سه شنبه در نشست صبحانه کاری با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران افزود: ثبت سفارش برای کارت‌های بازرگانی صادر شده در سال‌های ٩٧ و ٩٨ واحدهای تولیدی آزاد است، در صدد هستیم برای تجار نیز ثبت سفارش آزاد شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی با اشاره به طرح رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی تصریح کرد: با همکاری اتاق بازرگانی ایران و مرکز رتبه بندی آن در حال رتبه‌بندی کارت های بازرگانی هستیم و پس از آن می‌توانیم موارد استثنا شده را راحت‌تر اعمال کنیم.

زادبوم درباره برخی مشکلات در نرخ‌گذاری‌های گمرک اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت عضو موثر کمیته نرخ‌گذاری است و می‌توانیم این مسائل را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به تعرفه ترجیحی با کشورهای مختلف از جمله اوراسیا خاطرنشان کرد: این مذاکرات و اجماع نظر روی اقلام کالایی،  روند سختی است. از پنجم آبان تعرفه ٨۶٢ قلم کالا برای تجارت با اوراسیا حذف می‌شود و تا ۶ ماه نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.

زادبوم ادامه داد: بعد از یک سال مذاکرات، تجارت آزاد با این ۵ کشور که مهم‌ترین آنها روسیه است، آغاز می‌شود و ٨ تا ٨۵ درصد کالاها بدون تعرفه خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به برخی انتقادات درباره صدور مجوزهای نمایشگاهی گفت: در این زمینه دو کمیته داشتیم که یکی از آن‌ها منحل شده، در کمیته دوم  نیز قرار است از حضور اتاق بازرگانی استفاده کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.