صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تفکیک‌گر واحد بهره‌برداری مارون ۳ راه‌اندازی می‌شود
تفکیک‌گر واحد بهره‌برداری مارون ۳ راه‌اندازی می‌شود

با هدف صیانت از محیط زیست

تفکیک‌گر واحد بهره‌برداری مارون ۳ راه‌اندازی می‌شود

کسب و کار نیوز:تفکیک‌گر واحد بهره‌برداری نفت و گاز مارون ۳ به‌منظور بازیافت نفت ارسالی به گودال سوخت و با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی تا پایان سال در مدار قرار می‌گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حمید کاویان، مدیرعامل این شرکت گفت: با هدف استفاده حداکثری از کالاها و امکانات موجود و به‌منظور صرفه‌جویی اقتصادی، تفکیگ‌گر چاه شماره ۳۶ که از مدار عملیات خارج شده بود، پس از بررسی و بازنگری از نظر فرآیندی، بازسازی و رنگ‌آمیزی شد و در فاز نخست عملیات اجرایی، تفکیک‌گر مورد اشاره با طول حدود ۱۶ متر و وزن تقریبی ۵۰ تن، توسط دو دستگاه جرثقیل ۸۰ تنی از محل اولیه آن روی چاه شماره ۳۶ جدا و به مجتمع صنعتی شماره ۳ مارون انتقال داده شد.

وی افزود: در مرحله دوم عملیات اجرایی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای طرح بارگیری انجام و با توجه به فضای محدود بین تاسیسات، نسبت به مخلوط‌ریزی، متراکم کردن و محوطه‌سازی برای استقرار جرثقیل ۱۶۵ تن اقدام شد که با انجام تست تراکم و اطمینان از آماده بودن محوطه، تفکیک‌گر ابتدا ازسوی جرثقیل ۱۶۵ تن روی کمرشکن قرار گرفت و پس از حمل، در سه مرحله  و مطابق طرح بارگیری، درون حوضچه و در عمق پنج متری سطح زمین قرار داده شد.

بر اساس این گزارش، پس از انجام لوله‌کشی‌های فرآیندی، نصب پمپ و عملیاتی کردن تفکیک‌گر که حداکثر تا بهمن ماه امسال به طول خواهد انجامید، هر میزان نفتی که بسته به شرایط عملیاتی به سمت گودال جریان یابد، توسط تفکیک‌گر بازیافت و به مدار تولید بازگردانده می‌شود. با راه‌اندازی این طرح افزون بر سود و صرفه قابل‌توجه از محل بازیافت نفت، از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.