صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / انگلیس مشکل نژادپرستی دارد نه ما
انگلیس مشکل نژادپرستی دارد نه ما

سرمربی بلغارستان:

انگلیس مشکل نژادپرستی دارد نه ما

کسب و کار نیوز :در آستانه دیدار امشب بلغارستان و انگلیس و تهدیدهای بازیکنان انگلیسی درباره واکنش به نژادپرستی در بلغارستان، سرمربی بلغارها گفت مشکل نژادپرستی در انگلیس بزرگتر از این مشکل در بلغارستان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, تیمهای ملی بلغارستان و انگلیس امشب در صوفیه پایتخت بلغارستان در حالی در رقابتهای مقدماتی یورو۲۰۲۰ به مصاف هم می‌روند که این بازی به دلیل واکنش‌های دو طرف درباره نژادپرستی حساس و جنجالی شده است. در آستانه این دیدار کراسیمیر بالاکوف سرمربی بلغارستان گفت انگلیس در کشور خودش با مشکل نژادپرستی بزرگتری نسبت به بلغارستان روبرو است.

این در حالی است که دیدار امشب دو تیم در صوفیه به دلیل اتفاقات نژادپرستانه‌ای که در تابستان امسال در مسابقات بلغارستان با کوزوو و جمهوری چک روی داده بود، درحالی در ورزشگاه واسیل لوفسکی برگزار می‌شود که بخشی از استادیوم به روی تماشاچی بسته خواهد بود. بازیکنان انگلیسی هم که در ماه مارس در بازی با مونتنگرو هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفته بودند می‌ترسند در صوفیه نیز اوضاع از این قرار باشد و به همین دلیل تهدید کرده بودند که در صورت پیشآمد چنین اتفاقاتی زمین بازی را ترک خواهند کرد.

درحالیکه واکنش انگلیسی‌ها فدراسیون بلغارستان و مردم این کشور را عصبانی کرده بود حالا سرمربی تیم ملی این کشور هم به نوبه خود پاسخ انگلیسی‌ها را داده است.

بالاکوف در این باره گفت:” تا جایی که به من مربوط می‌شود ما از این نظر هیچ مشکلی در بلغارستان نداریم. ما در لیگ بلغارستان بازیکنان زیادی از کشورهای مختلف داریم که با رنگ پوست مختلف برای تیمهای ما بازی می‌کنند. من معتقدم ما از این نظر با جایی مثل انگلستان که مشکل نژادپرستی شدیدی دارد قابل مقایسه نیستیم”.

سرمری بلغارستان در ادامه گفت:” همینطور که گفتم درحالیکه در سطوح مختلف فوتبال انگلیس مشکلات زیادی در ارتباط با نژادپرستی بوجود آمده ولی ما در لیگ بلغارستان با چنین مواردی اصلا مواجه نبوده‌ایم. البته من این اتفاقات را در انگلیس طبیعی می‌دانم چرا که آنجا کشوری است بزرگ با جمعیتی متنوع ولی منظور من این است که ما اینجا در بلغارستان اصلا با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم”.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.