صفحه اصلی / استان ها / حمله مگس‌های میوه خوار به باغات گیلان
حمله مگس‌های میوه خوار به باغات گیلان

حمله مگس‌های میوه خوار به باغات گیلان

کسب و کار نیوز: حمله مگس میوه مدیترانه‌ای به باغات میوه شرق گیلان در حال افزایش است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز گیلان ؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت : حمله آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های میوه شرق گیلان در حال افزایش است و موجب نگرانی کشاورزان شده است.
محمد ابراهیم محمدی با بیان اینکه آفت مگس میوه مدیترانه‏‌ای می‌تواند به بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی خسارت وارد کند افزود: فعالیت این مگس‏‌ها موجب لهیدگی و ریزش میوه می‌شود، اما هیچ خطری برای سلامت انسان ندارد.
وی با اشاره به اینکه این آفت به درختان میوه سیب، زردآلو، مرکبات، خرمالو، انجیر، گلابی، هلو، شلیل، به، گردو، انجیر، انار و گوجه فرنگی حمله می ‏کند گفت: درختان نارنگی در بین درختان مرکبات برای مگس‌های مدیترانه‌ای بیشترین محبوبیت را دارد.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: خسارت مگس میوه مدیترانه ‏ای از زمان تغییر رنگ و رسیدن میوه‏‌ها آغاز می ‏شود.
محمد ابراهیم محمدی با بیان اینکه رفتار تغذیه‏‌ای مگس میوه مدیترانه‏‌ای در ساعات روز متفاوت است، ادامه داد: این حشره بیشتر اوایل صبح و اواخر بعداز ظهر از میوه تغذیه می‌کند.
وی قرنطینه را یکی از راه‌های کنترل مگس میوه عنوان کرد و گفت: جلوگیری از انتقال میوه‏‌های آلوده به مناطقی که آلودگی ندارند می‏ تواند از انتشار آفت جلوگیری کند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان استفاده از تله‌های جذب کننده و کشنده، سم پاشی و جمع آوری میوه‌های آلوده را از دیگر روش‌های مبارزه با این آفت اعلام کرد.
آفت مگس میوه ۳ بار در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۹ و ۱۳۸۵ وارد کشور شد و از سال ۱۳۸۵ به علت داشتن میزبان‌های زیاد و شرایط آب و هوایی مساعد در باغات کشور ماندگار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.