صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ۱۰ درصد از سهام شرکت توزیع داروپخش با نماد «دتوزیع» عرضه می‌شود
۱۰ درصد از سهام شرکت توزیع داروپخش با نماد «دتوزیع» عرضه می‌شود

دومین عرضه اولیه پاییزی فرابورس

۱۰ درصد از سهام شرکت توزیع داروپخش با نماد «دتوزیع» عرضه می‌شود

کسب و کار نیوز-امروز شنبه 20 مهر 98 فرابورس ایران شصت‌و‌چهارمین نشست «یک دیدار، یک عرضه» خود را به مناسبت عرضه اولیه شرکت توزیع داروپخش با نماد «دتوزیع» برگزار کرد. نماد «دتوزیع» دومین عرضه اولیه پاییز و نهمین عرضه اولیه فرابورس ایران طی امسال بوده و در نشست اخیر، مدیران توزیع داروپخش به معرفی این شرکت و تشریح ظرفیت‌های آن پرداختند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مدیریت ارتباطات فرابورس ایران،  محمدرضا مرادی مدیرعامل توزیع داروپخش با بیان اینکه این شرکت به عنوان اولین شرکت در این حوزه، فعالیت خود را در سال ۱۳۳۴ آغاز کرده و امروز با ۱۷۰ شرکت تامین‌کننده داخلی و خارجی همکاری می‌کند، گفت: در حال حاضر ۸۲۰ شرکت پخش دارو فعال هستند که توزیع داروپخش بزرگ‌ترین شرکت فعال در این حوزه در کشور است. پوشش ۱۰۰ درصدی مشتریان دارویی کشور با بهره‌گیری از ۲۰ مرکز توزیع در سطح کشور از مزیت‌های رقابتی شرکت توزیع داروپخش به شمار می‌رود.
او همچنین با اشاره به جایگاه این شرکت در منطقه اضافه کرد: شرکت توزیع داروپخش با ۲۰۰ خودرو در ناوگان حمل‌ونقل، ۱۶۰ هزار مترمربع انبار و مراکز توزیع و برخورداری از ۱۱۶۸ نفر پرسنل، امروز نه تنها در کشور از جایگاه اول در کشور برخوردار است بلکه در منطقه نیز پس از یک شرکت ترکیه‌ای در رتبه دوم قرار دارد.
مرادی برخورداری از کادر تحصیل کرده در کنار پوشش گسترده این شرکت را از نقاط قوت شرکت برشمرد و با بیان اینکه سیستم سفارش‌دهی آنلاین از ۱۰ سال پیش شروع به کار کرده، افزود: چشم‌انداز شرکت توزیع داروپخش حفظ جایگاه برتر صنعت توزیع داروست.
او در گزارشی کلی از صورت‌های مالی با اشاره به اینکه جمع دارایی‌های جاری شرکت توزیع داروپخش در سال ۹۷ رقم ۱۹۲۰ میلیارد تومان و کل دارایی‌های این شرکت در همین سال ۱۹۸۰ میلیارد تومان بوده، افزود: سود خالص توزیع داروپخش در پایان دوره ۹۵ حدود ۳۶ میلیارد تومان بود که در پایان دوره ۹۷ این رقم به ۷۷ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین نسبت سود خالص به فروش داروپخش در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۱٫۶ و ۲٫۷ و ۲٫۵ درصد بوده که این رقم در شش‌ماهه اول سال ۹۸ به ۳٫۳ درصد رسیده است. ضمن اینکه فروش شرکت نیز از سال ۸۶ تا ۹۷ از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۳۴ میلیارد تومان افزایش داشته است.
مدیرعامل توزیع داروپخش یکی از دلایل رشد فروش شرکت دتوزیع در سال جاری را تامین بهتر دانست و گفت: این رشد حاصل نتیجه عملکرد تیم فروش بوده که منجر به کاهش دوره وصول و در ادامه کاهش دوره بازپرداخت شده است. این امر منجر به گردش بیشتر کالا شده که حاصل آن، کاهش دوره وصل به ۱۷۰ روز بوده است.
مرادی در خصوص اقدامات آتی ضمن اشاره به تغییر فرهنگ و پارادایم مشتریان گفت: مسیر شرکت در همین جهت قرار داشته و توسعه زیرساخت‌های آی‌تی، فروش آنلاین و چابک‌سازی ناوگان از جمله مواردی است که روی آن متمرکز هستیم. همچنین توسعه سبد و تیم فروش نیز از جمله برنامه‌های در دست شرکت است.
یکشنبه ۱۰ درصد از سهام شرکت توزیع داروپخش عرضه می‌شود
در پایان این نشست خبری با بیان اینکه نماد معاملاتی شرکت توزیع داروپخش در گروه مواد و محصولات دارویی درج شده، عنوان شد: یکشنبه، ۲۱ مهر ۹۸ عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت توزیع داروپخش در نماد «دتوزیع» رقم می‌خورد که حداکثر سهام قابل خریداری برای هر خریدار اعم از حقیقی و حقوقی ۱۵۰ سهم است.
در این عرضه متقاضیان می‌توانند سفارش‌های خود را در بازه قیمتی ۲۲۵۰ تا ۲۳۰۰ تومان ثبت کنند. مدیریت عرضه این عرضه اولیه بر عهده شرکت کارگزاری صبا تامین قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.