صفحه اصلی / استان ها / تحریم‌ها مانع توسعه کشور نشد
تحریم‌ها مانع توسعه کشور نشد

تحریم‌ها مانع توسعه کشور نشد

کسب و کار نیوز: استاندار بوشهر با اشاره به افزایش رشد صادرات در بنادر گفت: با وجود ترفندهای دشمنان در اعمال تحریم‌های ظالمانه، شاهد افزایش صادرات غیرنفتی در بنادر هستیم که این نشان دهنده شکست دشمن در اعمال تحریم‌ها است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالکریم گراوند در نشست شورای ادارای استان بوشهر ضمن تسلیت اربعین حسینی و با قدردانی از فراهم شدن زمینه شرکت مردم ولایی استان در پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: این حرکت عظیم معنوی که در دل دشمنان هراس انداخته است امسال با شور و حماسه‌ای بی بدیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فتنه دشمنان در عراق، افزود: دشمنان در تلاش بودند که در اربعین حسینی امسال خدشه و فتنه‌ای ایجاد کنند که به لطف خدا و با تدبیر دولت عراق با این فتنه مقابله شد.

استاندار بوشهر از افزایش زائران بوشهری برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلا خبر داد و بیان کرد: مردم ولایت‌مدار و دین‌دار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در همه عرصه‌ها عشق و علاقه خود را به خاندان ائمه اطهار (ع) نشان داده‌اند که استقبال این چنینی مردم استان از این مراسم گواهی بر این ادعا است.

گراوند از افتتاح و آغاز توسعه زیرساخت‌های بندری در شهرستان‌های بوشهر و تنگستان خبر داد و اظهار کرد: امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ۷۱ میلیارد تومان پروژه بندری در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی اجرای این طرح‌ها را جز زیرساخت‌های توسعه استان بوشهر دانست و تصریح کرد: چون استان بوشهر یک استان ساحلی است اجرای طرح‌های بندری کمک بزرگی برای توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بیش از ۶۱ درصد اقتصاد استان در حوزه ساحلی است، گفت: رونق و توسعه زیرساخت‌های بندری زمینه رونق اقتصادی در سواحل استان بوشهر را فراهم می‌کند.

گراوند از افزایش رشد صادرات در بنادر خبر داد و افزود: با وجود ترفندهای دشمنان در اعمال تحریم‌های ظالمانه، اکنون شاهد افزایش صادرات غیرنفتی در شش ماهه امسال در بنادر هستیم که نشان دهنده شکست دشمن در اعمال تحریم‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تحریم‌ها قصد فلج شدن بنادر و ایجاد نارضایتی در مردم را داشت خاطرنشان کرد: با وجود کارشکنی‌های دشمنان ولی شاهد افزایش صادرات غیرنفتی در بنادر هستیم و با وجود فشار حداکثری دشمن این تحریم‌ها مانع از توسعه کشور نشد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه نرخ اشتغال در فصول مختلف در مناطق کشور بر اساس شرایط و ظرفیت‌ها است، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده، نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته در استان بوشهر ۱۱.۲ درصد بود که در تابستان امسال به ۱۰.۳ درصد کاهش یافت و این نشان می‌دهد که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تدبیر دولت و مسئولان، تحمل و همراهی مردم، تحریم‌ها بی اثر شده است.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه شرایط کنونی اقتصاد کشور سخت‌تر از زمان جنگ تحمیلی ۸ ساله نیست، افزود: فشار حداکثری دشمنان با تلاش حداکثری مسئولان، تحریم‌ها را بی اثر می‌کند.

وی از ابلاغ اعتبارات عمرانی مصوب سفر رئیس جمهور خبر داد و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال با وجود مشکلات و تحریم‌ها ۵۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ابلاغ شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به راه‌اندازی مجمع خیران امنیت‌ساز گفت: خیران نقش خود را در همه عرصه‌ها نشان داده‌اند و لازم است که زمینه همکاری آنان در امر امنیت فراهم شود.

همچنین مطالعه کنید:

نوروز امسال در قم انجام شد/کشف و توقیف بیش از ۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بیش از ۴ هزار و ۱۳۱ نظارت بهداشتی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.