صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اجرایی نشدن ۷۰ درصد مصوبات قانون بهبود فضای کسب‌وکار
اجرایی نشدن ۷۰ درصد مصوبات قانون بهبود فضای کسب‌وکار

اجرایی نشدن ۷۰ درصد مصوبات قانون بهبود فضای کسب‌وکار

کسب و کار نیوز - رضا چینی، با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها تعدادی از واحدهای صنعتی کشور با مدیریت مناسب گام‌های مثبتی در توسعه صادرات خود برداشته‌اند، اظهار کرد: بااین‌وجود همچنان در مسائل بانکی و جابجایی پول دچار مشکل هستیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با انتقاد از وجود برخی قوانین دست و پاگیر که مشکلات صنعت را دوچندان کرده است، افزود: باوجود مصوباتی که برای بهبود فضای کسب‌وکار وجود دارد، این قانون هنوز  عملیاتی نشده و این شرایط صنعت و تولید را سخت‌تر کرده است.

معاون کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان اصفهان با اشاره به قوانین خوب مجلس برای رونق تولید، گفت: نقش دولت در اجرای قوانین کلیدی است، اما هنوز ۷۰ درصد مصوبات مربوط به قانون بهبود فضای کسب‌وکار در کشور اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه باوجود تلاش دولت هنوز در ساختارها دچار مشکل هستیم، گفت: باید ارتباط دولت با NGO ها بیشتر شود در حالی که هنوز به آنها بها داده نمی‌شود.

چینی همچنین با انتقاد بر اینکه در اصفهان قوانین ۱۲۰ درصدی اجرا می‌شود، افزود: متأسفانه بخش‌های مالیاتی به برخی واحدهای ما فشار می‌آورد و در بحث صادرات هنوز قوانین و شرایط دست و پاگیر است و تنها افراد به‌طور پراکنده توان صادرات اجناس خود را دارند و این امکان برای واحدهای مطرح وجود ندارد و این موجب شده به‌مرور برندهای صادراتی خود را در دنیا از دست دهیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام ارگان‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به دنبال رونق تولید و افزایش صادرات هستند، اما تحریم‌ها شرایط را سخت کرده است، افزود: به‌طورقطع تلاشی که منجر به بهبود فضای اقتصادی، رفع تحریم‌ها و ارتباطات جهانی و به دنبال آن ارزش‌افزوده بیشتر در داخل کشور شود، حال صنعت را بهتر خواهد کرد.

دبیر کانون کارآفرینی استان اصفهان با بیان اینکه بخش صنعت به‌طور مرتب، مشکلات را به مجلسی‌ها اطلاع می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال نمایندگان در انتخابات مجلس به دنبال رأی‌گیری مناطق خود هستند، احتمال دارد با طرح مسائل غیرمنطقی و غیراصولی از فضای اصلی کار خود دور می‌شوند.

وی همچنین با اعتقاد بر اینکه برخی نمایندگان مجلس اطلاعی از دغدغه‌های بخش خصوصی و صنعت ندارند، اظهار کرد: البته برخی نمایندگان به‌صورت تخصصی و دلسوزانه پیگیر مسائل حوزه تولید هستند، اما بعضاً دیده می‌شود که آنها در تصمیم‌گیری‌ها به‌صورت صفر تا صد عمل نمی‌کنند.

چینی تأکید کرد: متأسفانه بده بستان ها کاری‌های نمایندگان مجلس، فضای تولید و اقتصاد را از حالت کارشناسی خارج کرده و بعضاً بر مشکلات کشور دامن زده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.