صفحه اصلی / سرخط خبرها / واحدهای تولیدی تهران به ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند
واحدهای تولیدی تهران به ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند

واحدهای تولیدی تهران به ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند

کسب و کار نیوز-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: واحدهای تولیدی به اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی صنایع و طرح‌های نیمه‌تمام نیاز دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، یداله صادقی روز سه شنبه در جمع خبرنگان اظهار داشت: ۱۶۰ طرح در قالب سرمایه در گردش به ارزش ۸۷۰ میلیارد تومان، ۷۰ طرح در قالب بازسازی و نوسازی به ارزش ۳۴۵ میلیارد تومان و ۸۷ طرح در قالب تکمیل طرح های نیمه تمام به ارزش ۹۷۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که به بانک ها معرفی شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶۶ میلیارد تومان بانک ها به صنعت‌گران تسهیلات پرداخت کرده اند که امسال در سال رونق تولید نیازمند همکاری بیشتر بانک ها در این عرصه هستیم ضمن این که سال گشته سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بانک ها تسهیلات پرداخت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری تهران گفت: این ستاد با ریاست استاندار مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی و به دنبال رفع موانع موجود است.

وی گفت: امسال این ستاد ۹۵ جلسه با یک هزار و ۹۱۷ مصوبه برگزار کرده و ۵۰ درصد پرونده ها مربوط به تامین مالی، ۲۰ درصد پرونده ها مربوط به امور مالیاتی، ۲۰ درصد پرونده ها مربوط به تامین اجتماعی و ۱۰ درصد پرونده ها مربوط به مسائل مختلف از جمله آب و برق و سایر موارد بوده است.

مجوز صدور پروانه برای ۲۲۴ واحد صنعتی

صادقی از مجوز برای صدور ۲۲۴ واحد صنعتی در تهران خبر داد و بیان کرد: چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در ۶ ماه امسال صورت گرفته است.

وی گفت: دولت دوازدهم واردات بیش از یک هزار کالاهای خارجی را ممنوع کرده است که این امر باعث رونق تولید در سال جدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به این که دولت از سال گذشته سفارش و واردات کالاهای داخلی را به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده است گفت: سفارش ۷۱ هزار مواد اولیه صنایع به ثبت رسیده است که ۹۶ درصد از آن مورد بررسی قرار گرفته و حدود ۲ هزار پرونده نیاز در حال بررسی است.

صدور ۲۴ پروانه برای واحدهای معدنی

وی با اشاره به این که امسال ۲۴ واحد معدنی صادر شده است گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته هفت مورد بوده است که نشانگر رشد در این زمینه است.

صادقی گفت: این تعداد معادن برای ۴۰۶ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

به گفته وی، معادن استان تهران بیشتر در زمینه مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه و سنگ های مختلف فعال است.

فعالیت ۴۰۰ هزار واحد صنفی در تهران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این در استان تهران ۴۰۰ هزار واحد صنفی وجود دارد گفت: ۸۸ هزار واحد در زمینه تولید و ۳۲۰ هزار واحد در زمینه خدمات فنی و توزیع فعال هستند.

وی افزود: امسال ۲۳ هزار پروانه کسب برای واحدهای صنفی صادر شده است که با ظریب اشتغال ۲ نفر، اشتغال برای ۵۰ هزار نفر در بخش واحدها پیش بینی می شود.

صادقی خاطر نشان کرد: امسال برای ۶ هزار نفر اشتغال از طریق صدور پروانه های بهره برداری صنایع ایجاد شده است.

۴۲۷ جواز تاسیس واحدهای تولیدی

وی با اشاره به این که در ۶ ماه امسال ۴۲۷ مورد جواز تاسیس واحدهای تولیدی صادر شده است گفت: در مدت مشابه سال گذشته این مجوز ها ۳۶۱ مورد بوده است که امسال رشد ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: صدور گواهی و جواز واحد صنایع نوین و دانش بنیان در ۶ ماه امسال ۱۷ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به کل جوازهای صادر شده و قرار گرفته در اختیار سرمایه گذاران بیان داشت: امسال یک هزار و ۹۳۳ جواز صادر شده است که از این تعداد یک هزار و ۶۷ مورد بدون طرح هستند و صاحبان آنها موفق به پیاده سازی طرح نشده اند ضمن اینکه ۹۰۰ طرح دارای پیشرفت بین ۲ تا ۸۰ درصدی هستند.

صادقی ادامه داد: اولویت ما در طرح هایی با پیشرفت ۶۰ درصدی است که ۲۶۰ مورد بوده است و نیازمند سرمایه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی است.

به گفته وی اگر این طرح ها فعال شوند ۳۵ هزار شغل را در استان ایجاد می کند.

۳۰۸ هزار مورد بازرسی از کلیه واحدها

وی با اشاره به این که امسال ۳۰۸ هزار مورد بازرسی از واحدها صورت گرفته است ابراز داشت: واحدهای متخلف به ارزش ۲۴۶ میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: امسال بازرسی های نظارت بر عرضه کالاها، ۳۳ هزار و ۳۳۰ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه که ۲۶ هزار و ۹۶ مورد بوده که افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: همچنین ۶۹۹ برگه گزارش کشفیات قاچاق ارائه شده است که ارزش آن ۱۳ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد را نشان می دهد ضمن این که بیشترین کشفیات قاچاق در زمینه پوشاک، لوازم خانگی، کود و تجهیزات پزشکی بوده است.

شکایت از خودروسازان

صادقی با بیان این که امسال ۹ هزار و ۴۶۳ مورد شکایت ازخودروسازان به ثبت رسیده است گفت: بیشترین شکایت ها به ۲ خودروسازان بزرگ بوده است که عمده شکایت ها در خصوص افزایش قیمت با یک هزار و ۶۳۶ مورد شکایت، تاخیر در تحویل با چهار هزار و ۹۴۷ مورد شکایت و ضعف در کیفیت با یک هزار و ۳۲۰ مورد شکایت بوده است.

نرخ مصوب نان با آراد یارانه ای و آزاد پز

وی با بیان اینکه قیمت نان با آراد یارانه ای و آزاد پز در استان تهران اعلام شد اظهار داشت: در بخش یارانه ای قیمت نان در شهر تهران بربری با ۵۵٠ گرم وزن چانه هزار تومان، سنگک با ۵۶٠ گرم وزن چانه یک هزار و ٢٠٠ تومان، تافتون ٢٣٠ گرم وزن چانه ۵۵٠ تومان و لواش با ١۵٠ گرم وزن چانه ٣٠٠ تومان اعلام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: در بخش نانوایی های آزادپز شهر تهران قیمت نان بربری با ۵۸٠ گرم وزن چانه هزار و ۵٠٠ تومان، سنگک با ۶۵۰ گرم وزن چانه یک هزار و ٨٠٠ تومان، تافتون ۲۸۰ گرم وزن چانه ٨۵٠ تومان و لواش با ١٧٠ گرم وزن چانه ۴۵٠ تومان است.

وی با اشاره به قیمت اعلام شده در شهرستان های استان تهران بیان داشت: بخش یارانه ای قیمت نان در شهرستان های تهران بربری با ۵۵٠ گرم وزن چانه هزار تومان، سنگک با ۶۵۰ گرم وزن چانه یک هزار و ١٠٠ تومان، تافتون ٢٣٠ گرم وزن چانه ۵٠٠ تومان و لواش با ١۵٠ گرم وزن چانه ٣٠٠ تومان است.

صادقی اضافه کرد: در بخش آزاد پز قیمت نان در شهرستان های این استان بربری با ۵۸٠ گرم وزن چانه هزار و ٣٠٠ تومان، سنگک با ۶۵۰ گرم وزن چانه یک هزار و ۶٠٠ تومان، تافتون ٢٣۸۰٠ گرم وزن چانه ٨٠٠ تومان و لواش با ١٧٠ گرم وزن چانه ۴٠٠ تومان اعلام شده است.

به گفته وی، اضافه کردن کنجد و سبزی ها به نان در شهر تهران ۵٠٠ تومان و در شهرستان های این استان بستگی به توافق سفارش دهنده و نانواست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطر نشان کرد: هشت هزار و ۵٠٠ نانوایی در استان تهران وجود فعال است.

وی از نظارت بر کیفیت و قیمت نان در نانوایی ها خبر داد و گفت: از اول هفته آغاز شده است و تمام نانوایی ها مورد نظارت قرار می گیرد.

صادقی بیان داشت: در ۶ ماه امسال سه هزار و ٢١١ مورد برگ تخلف برای ناموایی ها صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ٢هزار و ٨٠۶ مورد بود است افزایش تخلف را نشان می دهد.

وی گفت: در صورت تکرار تخلف برای چهارمین بار پلمب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از مردم خاست در صورت مشاهده تخلف در نانوایی ها گزارش را از طریق شماره تماس ١٢۴ اعلام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.