صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / شبکه جامع نظام مالیاتی را برقرار می‌کنیم
شبکه جامع نظام مالیاتی را برقرار می‌کنیم

شبکه جامع نظام مالیاتی را برقرار می‌کنیم

کسب و کار نیوز-وزیر اقتصاد گفت: شبکه جامع نظام مالیاتی را برای همین موضوع برقرار می‌کنیم تا در کنار آن بتوانیم با فرار مالیاتی مقابله کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی کشورمان در حاشیه نشست امروز چهارشنبه هفدهم مهر ماه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد شناسایی فراریان مالیاتی گفت: بعضی مواقع مالیات معوق را به عنوان فرار مالیاتی در نظر می‌گیرند که این موضوع به‌هیچ وجه درست نیست.

دژپسند در ادامه با اشاره به تلاش‌ها برای شناسایی فرار مالیاتی ادامه داد: برای آنکه با فراریان مالیاتی مقابله کرده و آنها را در شناسایی کنیم، باید ابزار موثر این کار را نیز داشته باشیم. یکی از مهمترین این ابزارها برای این کار، الکترونیکی کردن امور است که خوشبختانه تصویب قانون صندوق‌های مکانیزه به این امر کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: البته شورای نگهبان ایرادات جزیی از این قانون گرفته و به مجلس ارجاع داده و امیدواریم هر چه زودتر این اصلاحیه صورت گرفته و نهایی شود تا با تصویب آن زمینه‌ها را برای کاهش فرار مالیاتی فراهم کنیم.

وزیر اقتصاد و امور مالیاتی کشور افزود: دومین موضوع قانون ارزش افزوده است که در مجلس شورای اسلامی است. مجلس آن را به کمیسیون برگردانده ولی ما امیدواریم پیش از تصویب قانون بودجه سال ۹۹ این قانون تصویب شود تا از اول فروردین ۹۹ اجرایی شود.

دژپسند بیان کرد: سومین مورد، وجود دو ماده ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر است که کمک شایانی در جمع‌آوری اطلاعات درست، جامع و گسترده‌ برای شناسایی تمامی فراریان مالیاتی کرده و ما می‌توانیم با آن، از تک‌تک آن‌ها حق مردم (مالیات) را مطالبه کنیم.

دژپسند خاطرنشان شد: قسمت سوم زیربنایی بوده و در کنار قسمت اول و دوم موثر است. شبکه جامع نظام مالیاتی را برای همین موضوع برقرار می‌کنیم تا در کنار آن بتوانیم با فرار مالیاتی مقابله کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.