صفحه اصلی / استان ها / از هر ۱۰۰نوزاد یک نفر با بیماری قلبی به دنیا می‌آید
از هر ۱۰۰نوزاد یک نفر با بیماری قلبی به دنیا می‌آید

مدیرعامل بیمارستان رضوی:

از هر ۱۰۰نوزاد یک نفر با بیماری قلبی به دنیا می‌آید

کسب و کار نیوز : در بین نوزادان تازه به دنیا آمده از هر ۱۰۰نوزاد یکی با ناهنجاری‌های مادرزادی قلبی و عروقی به دنیا می‌آیند و در طول عمر با مشکلات این بیماری دست به گریبان هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل بیمارستان رضوی درمراسم افتتاح سومین دوره کنگره جهانی قلب رضوی گفت: یک سوم مرگ‌ومیرهای جهان به علت بیماری‌های قلبی و عروقی است.

 دکتررضا سعیدی افزود: امسال ما از حدود ۱۸کشور ۴۵مهمان خارجی داریم. باتوجه به میزگردهایی که در این سه روز برگزار می‌شود و اطلاعاتی که اساتید ارائه می‌دهند، امیدواریم که بر غنای علمی این همایش اضافه شود.

وی بیان کرد: طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت سالانه حدود ۵۰میلیون مرگ‌ومیر در جهان داریم که از این آمار، ۱۸میلیون از مرگ‌ومیرها یعنی نزدیک به یک سوم آنها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است. در بین نوزادان تازه به دنیا آمده از هر ۱۰۰نوزاد یکی با ناهنجاری‌های مادرزادی قلبی و عروقی به دنیا می آیند و در طول عمر با مشکلات این بیماری دست به گریبان هستند.

سعیدی گفت: در گذشته نه چندان دور ما خیلی توانایی در عرصه قلب و عروق نداشته‌ایم اما اکنون توانایی‌های متخصصان و بیمارستان‌های قلب و عروق کشور آنقدر پیشرفت کرده است که این بیماری قابل درمان، پیش‌بینی و پیش‌گیری است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.