صفحه اصلی / کارآفرینی / تحقیقات و پایان نامه ها / فکر می کنید هر چه تعداد عبارت مورد جستجو، بیشتر باشد، بهتر است؟
فکر می کنید هر چه تعداد عبارت مورد جستجو، بیشتر باشد، بهتر است؟

فکر می کنید هر چه تعداد عبارت مورد جستجو، بیشتر باشد، بهتر است؟

کسب و کار نیوز - به یاد داشته باشید بر روی عبارات و اصطلاحاتی که مخاطبانتان در گوگل تایپ نمی کنند کار نکنید، اگر هدفتان جذب مشتریان بیشتر و تحقق اهداف فروش و مسائل مشابه آنست ، بنابراین بر روی آنچه که آنها جستجو می کنند تمرکز کنید.

کسب و کار نیوز – قبل از اینکه به جواب درست برسیم، اول یک سوالی را از خود کنید:

فرض کنید به شما بگویند که شما یک متخصص کپی رایتر فریلنسر در حوزه های مرتبط با صنعت دارویی هستید،

به نظرتان استفاده از کدامیک گزینه های زیر برای جامعه هدف، مناسب ترند؟ چه پاسخی به این سوال می دهید؟

۱-   عبارت «کپی رایتر فریلنسر» با بیش از ۱۹۰۰ جستجو در یک ماه

۲-   عبارت «کپی رایتر فریلنسر دارویی»با بیش از ۱۰ جستجو در یک ماه

در نگاه اول عبارت« کپی رایتر فریلنسر» گزینه مناسب تری به نظر می رسد، اما واقعا این عبارت باید به عنوان کلمه کلیدی انتخاب شود؟

اصلا.

چرا؟

براساس نتایج جستجوی گوگل، بالا بودن مقدار جستجوی یک عبارت، ملاک بهتری نیست.

توجه کنید عبارت اولی ۱۹۰۰ بار در یک ماه جستجو می شود و با بررسی کوتاه باید گفته شود که آن تقریبا ترافیک جستجو را نشان می دهد، و کسی هم خواهان این همه حجم ترافیک جستجو نیست و از همه مهمتر چنین چیزی، هدف مشخصی را دنبال نمی کند.

با مروری کوتاه بر روی ۱۰ نتیجه اول در فهرست گوگل، محتواهایی نمایش داده می شود که مناسب افرادی هستند که به شغل نویسندگی به صورت فریلنسر مشغول هستند ( مثلا چگونه نویسنده فریلنسر شوم؟ چگونه با داشتن شغل نویسندگی فریلنسری، بهترین کار را داشته باشم؟ چگونه نویسنده فریلنسر مجرب پیدا کنم؟و غیره ).

در واقع چنین لیستی برای شما که در صنعت دارویی محتوا می نویسید به درد بخور نیست و کمکی نمی کند. در واقع به دنبال نویسنده خاصی نیستند بلکه می خواهند صرفا نویسنده فریلنسری داشته باشند حال ممکن است آنرا به صورت کارآموز جذب کنند و یا نویسنده فریلنسر عمومی بخواهند که قادر باشد در زمینه های مختلف بنویسد.

ولی عبارت دوم  با اینکه  در یک ماه تنها ۱۰ جستجو داشته است ولی این ۱۰ نفر به دنبال شخصی دقیقا مانند شما هستند؛ فردی فریلنسر، نویسنده و متخصص در صنعت دارویی.

هنگامی که در گوگل عبارت « کپی رایتر فریلنسر دارویی » جستجو می کنم هم تعدادی از سایت های اطلاعاتی و هم تعدادی از سایت های کپی رایتینگ را می بینم؛ پس می توان گفت کلمه کلیدی مناسبی است؛  زیرا چنین عبارتی مخاطبانتان را به سمت شما هدایت می کند.

به یاد داشته باشید بر روی عبارات و اصطلاحاتی که مخاطبانتان در گوگل تایپ نمی کنند کار نکنید، هدفتان جذب مشتریان بیشتر و تحقق اهداف فروش و مسائل مشابه آنست ، بنابراین بر روی آنچه که آنها جستجو می کنند تمرکز کنید.

نوشته: الهام ابوالفضلی

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.