صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / دلار در بازارهای جهانی تغییری نکرد
دلار در بازارهای جهانی تغییری نکرد

دلار در بازارهای جهانی تغییری نکرد

کسب و کار نیوز - ارزش دلار در برابر همتایان مهمش تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، حتی خبر توافق آمریکا و چین برای از سرگیری مذاکرات تجاری پس از یک وقفه دو ماهه نیز نتوانست آن گونه که باید از دلار حمایت کند و ارزش دلار همتایان مهم خود تقریبا بدون تغییر باقی ماند. قرار است روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته، لیو هه، معاون نخست وزیر چین با رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور گفت‌وگو کند.

شاون اوزبورن، استراتژیست ارشد بازار در بانک ” اسکوشیا” گفت: لحن بازارها امروز یک بار دیگر آرام شد و به نظر می‌رسد معامله گران منتظر مشخص‌تر شدن روند پیشرفت در مذاکرات هستند تا مشخص شود حصول یک توافق تا چه میزان ممکن خواهد بود.

در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارزی جهانی، هر دلار با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۰۷.۴۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۱۹ درصد کاهش به ازای ۱.۴۸۲۲ دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با کاهش ۰.۰۲ درصدی به ۹۸.۷۹۲  واحد رسید و از رکورد دو سال اخیر خود بیشتر فاصله گرفت.

مارک آندره فونگرن، استراتژیست بازارهای ارزی جهانی در موسسه ” ماف” گفت: یک توافق تجاری بین آمریکا و چین هنوز قطعی نشده است اما پیشرفت‌های کمی در روزهای اخیر به دست آمده است. سرمایه‌گذاران هم‌چنین منتظر نشست ماهانه کمیته بازار باز فدرال رزرو هستند تا مشخص شود آیا نرخ بهره مجددا کاهش خواهد یافت یا خیر. حدس من این است که جروم پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) و همکارانش سیاست‌های محرک بیشتری را اتخاذ خواهند کرد. شاید در کوتاه مدت این مساله باعث تضعیف دلار شود.

در معاملات ارزی جهانی هم چنین ارزش هر یورو با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱.۰۹۷۵ دلار رسید تا ارزش یورو در برابر دلار طی این هفته ۰.۳۴ درصد افزایش یافته باشد. بر خلاف یورو، دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند پس از آن‌که گزارشاتی از آماده شدن دولت انگلیس برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا منتشر شد، در برابر دلار دست به عقب‌نشینی زد تا جایی که هر پوند با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱.۲۲۹۴ دلار رسید. پیش‌تر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است. هر فرانک نیز به ازای ۱.۰۰۴۵ دلار مبادله شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر همتای کانادایی کاهش و در برابر همتای سنگاپوری افزایش یافت تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۲۹۴ و ۱.۳۸۰۴ دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.