صفحه اصلی / سرخط خبرها / با راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را دنبال می کنیم
با راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را دنبال می کنیم

صادقی نیارکی در دیدار با اعضای انجمن ستصا:

با راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را دنبال می کنیم

کسب و کار نیوز-سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اعلام اینکه ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را دنبال می کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه ها حداقل به ۵۰ درصد می رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا،  مهدی صادقی نیارکی در دیدار با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران(ستصا) با بیان این مطلب افزود: تعداد واحد های صنعتی و کارگاه های تولیدی در حوزه صنعت ماشین سازی و تجهیزات، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد است.
او ظرفیت تولید در این بخش را حدود ۱/۲ میلیون تن دانست و تصریح کرد: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه ها حداقل به ۵۰ درصد می رسد و سیاست ما در وزارت صمت توسعه بومی سازی این تجهیزات است.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در ادامه با تاکید بر نقش رسانه ها در بیان دستاوردهای این حوزه، اضافه کرد: رسانه ها، دستاوردهای عمق ساخت داخل در حوزه تجهیزات صنعتی را اطلاع رسانی کنند، کارهای بزرگی در کشور شده است که با هم افزایی و اطلاع رسانی باید تجمیع شود.
صادقی نیارکی در خصوص برنامه‌های معاونت صنایع وزارت صمت نیز گفت: ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی مشابه مجموعه احداث صنعتی که در سنوات گذشته ایجاد شده است، را دنبال می کنیم که تحریک تقاضا برای تولید صنعتی ، عمق ساخت داخل و افزایش اشتغال از مزیت های این برنامه است.
سرپرست معاونت امور صنایع کارخانه سازی یکی از راهبردهای رسیدن به توسعه صنعتی برشمرد و تحقق این مهم در ارتقا صنعت تجهیزات و ماشین سازی توصیف کرد.
صادقی نیارکی با تاکید بر توسعه صادرات حوزه تجهیزات صنعتی ، افزود: بسترها برای صادرات کالاها و خدمات فنی و مهندسی در کشورهای همسایه مانند عراق فراهم است که نیازمند برنامه ریزی و پیگیری است.
گفتنی است که ستصا یکی از قدیمی ترین تشکل صنعتی تجهیزات در کشور می باشد که از سال ۱۳۷۸ ثبت شده است و بیش از ۱۸۰ شرکت در آن عضویت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.