صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / تأسیس ۲۵۰ شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان غیرمقیم
تأسیس ۲۵۰ شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان غیرمقیم

تأسیس ۲۵۰ شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان غیرمقیم

کسب و کار- معاون مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی با بیان اینکه ۲۵۰ شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان غیرمقیم راه اندازی شده، گفت: نیمی از این افراد در رشته های مهندسی و پزشکی فعالیت دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدعلی حسینی، معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه غالبا نخبگانی که به کشور باز می گردند در قالب شرکتهای دانش بنیان، استارت آپها و دانشگاهها فعالیت می کنند، گفت: تاکنون به واسطه ۱۲۸۰ نفری که به صورت دائم به کشور برگشته اند ۹۳ استارت آپ راه اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت این نخبگان در شرکت های دانش بنیان گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از این نخبگان در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند و ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر دیگر شرکت دانش بنیان راه اندازی کرده اند. معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حوزه فعالیت نخبگان غیر مقیم افزود: شرکتهای دانش بنیانی که این افراد فعالیت می کنند بیشتر در حوزه های ای تی، بایوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی، سلول بنیادی، نانو و کامپوزیت است.

حسینی با اشاره به رشته های نخبگانی که به کشور برای فعالیت بازگشته اند، گفت: ۵۳درصد این افراد در رشته های فنی و مهندسی و علوم پزشکی، ۲۳درصد علوم پایه، ۲۰ درصد علوم انسانی، ۴درصد بالینی فعالیت می کنند. وی تاکید کرد: همچنین ۴۰۰ نفر از این نخبگان عضو هیات علمی دانشگاههای برتر کشور شده اند و به تدریس مشغول هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.