صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / رفع ۱۰ هزار خطر شناسایی شده در بوستان‌ها در دستورکار شورای شهر

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران خبر داد

رفع ۱۰ هزار خطر شناسایی شده در بوستان‌ها در دستورکار شورای شهر

کسب و کار نیوز - رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از نظارت شورای شهر برای رفع ۱۰هزار خطر شناسایی شده، در بوستان‌ها خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،الهام فخاری، با اشاره به گزارش کمیته ایمنی شورای شهر مبنی  بر  وجود  ۱۰ هزار خطر در پارک‌های شهر تهران گفت: ایمن سازی زمین‌های بازی و بوستان‌ها جز شاخص های شهر دوست دار کودک است. حدود ۱۰ سال قبل، تهران به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شد و تا کنون باید شاخصه های تحقق این شهر، عملیاتی می شد.

وی با بیان اینکه مناسب سازی و ایمن سازی فضاهای عمومی برای کودکان از بوستان‌های بزرگ فرامنطقه ای آغاز شد، گفت:  در یک دوره اقدامات جدی در راستای ایمنی سازی زمین های بازی بوستان‌ها انجام شد؛ بگونه‌ای که از فوم فشره برای کف سازی زمین‌های بازی استفاده کرده و جنس وسایل بازی نیز تغییر کرد، اما دقت داشته باشید که موفقیت این مهم در گروی نظارت و پایش مستمر است.

فخاری با بیان اینکه واحدهای مختلف شهرداری در امر پایش و نگهداشت فضاهای مناسب سازی شده باید ورود می کردند، گفت:  شهرداری می بایست نقاط خطرساز فضاهای عمومی، نور پردازی، بازبینی تجهیزات برقی، رفع چاله و فرورفتگی زمین  و… را به صورت  دائم پایش کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به گزارش منتشره در مورد وجود ۱۰ هزار خطر در پارک‌ها، با بیان اینکه گزارش کمیته ایمنی شورا نشان می‌دهد که هنوز هم کاستی‌هایی وجود دارد، گفت: به نظر می رسد با توجه به گستردگی تهران ایجاب می کند تا شهرداری با اتکا به  الگوهای مشارکتی از مردم برای شناسایی نقاط پرخطر و همچنین تلاش شهرداری برای رفع آن، استفاده کند تا مردم در گزارش دهی کاستی ها کمک کند.

فخاری با بیان اینکه متاسفانه شهرداری حداقل در این دوسال که شعار مشارکت مدنی بیشتر مورد تاکید است،  به سمت الگوهای بهره برداری از مشارکت مردم نرفته  است، گفت: البته برخی مناطق با اتکا به  فضاهای عمومی همچون مساجد،  پاتوق های محلی را برای ایجاد ارتباط با مردم  ایجاد کردند که رویکرد عمده آنها در مورد پروژه هایی عمرانی است اما می توان ضمن فراگیر کردن اینگونه جلسات محلی،‌ از مردم خواست تا به شهرداری در شناسایی نقط پرخطر و رفع آن کمک کنند.

وی افزود: شورای شهر تهران به عنوان نهاد نظارتی شهرداری،‌ رفع  ۱۰ هزار خطر  اعلامی در بوستان‌ها را  براساس اولویت مورد به مورد پیگیری می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.