چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۱۴۴ طرح هادی روستایی قزوین در حال بازنگری است
۱۴۴ طرح هادی روستایی قزوین در حال بازنگری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین:

۱۴۴ طرح هادی روستایی قزوین در حال بازنگری است

کسب و کار نیوز - ۱۴۴ طرح هادی روستایی قزوین با ۲۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار در حال بازنگری است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۵ مهر، روز روستا گفت:  ۷۰ طرح به صورت کلی و ۷۴ طرح به صورت مشارکت‌های موضعی از محل اعتبارات این نهاد و دهیاری‌ها انجام می‌شود.
اصغر گونجی گفت: برای بازنگری کلی ۷۰ طرح هادی ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و برای ۷۴ طرح به صورت مشارکت موضعی نیز ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.
گونجی با بیان اینکه ۸۴۳ روستا در استان وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون برای ۶۶۲ روستا طرح هادی تهیه شده و بازنگری طرح هادی ۳۶۲ روستای دیگر نیز در حال انجام است.
به گفته وی، هم اکنون ۱۴۸ روستای قزوین فاقد طرح هادی بوده و ۱۰۶ روستای دیگر نیز نیازمند بازنگری این طرح هستند.
این مسئول یادآور شد: برای اجرای طرح هادی ۴۰۱ روستا یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۷ هزینه شده و بالغ بر یک میلیون و ۴۳۲ هزار متر مربع آسفالت از محل اعتبارات قیر رایگان در ۲۳۸ روستا با ۵۶۸ میلیارد ریال اعتبار صورت گرفته است.
گونجی با اشاره به صدور ۵۶ هزار و ۸۰۰ جلد سند روستایی، اظهار داشت: هم اکنون ۶۱ درصد واحدهای روستایی استان دارای سند هستند و ۳۹ درصد باقیمانده مربوط به روستاهای زیر ۲۰ خانوار یا اراضی وقفی هستند که در کل حدود ۳۵ هزار واحد را شامل می‌شود.
وی یادآور شد: برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان نیز تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ جلد سند صادر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلای اسلامی قزوین تصریح کرد: اعتبارات ملی، استانی و قیر رایگان قزوین در سال جاری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۱۰ میلیارد آن محقق شده است.

۵۰ درصد واحدهای مسکونی استان قزوین مقاوم سازی شده اند

گونجی با اشاره به مقاوم سازی ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی استان، گفت: نرخ متوسط کشوری در این زمینه ۴۰ درصد بوده و استان قزوین ۱۰ درصد از میزان کشوری جلوتر است.
وی اضافه کرد: امسال سهمیه استان در حوزه اجرای طرح ویژه مسکن روستایی چهار هزار واحد است و تاکنون برای اجرای ۲ هزار و ۸۰۰ واحد اعتبار لازم ابلاغ شده و یک هزار پرونده نیز به بانک‌های عامل معرفی شده اند.
این مسئول به خسارت‌های سیل فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: ۸۲۰ واحد در سطح استان احداثی و ۲۱۹ واحد تعمیری اعلام شده بود که در سفر اخیر معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور به استان، اعتبار ۲۰۰ واحد احداثی برای استان در نظر گرفته شد.
خانه های روستایی باید معیشت محور باشند
وی تصریح کرد: مسکن روستایی باید معیشت محور باشد تا روستاییان زندگی خود را در کنار دام‌های خود بگذرانند.
گونجی اضافه کرد: در حوزه گردشگری، ۱۶ روستای استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری شناسایی و تاکنون نیز از سوی این نهاد ۵۰ میلیارد ریال برای طرح هادی آنها هزینه شده است.
این مسئول، طرح توسعه منظومه روستایی را در معیشت روستاییان امیدوارکننده دانست و گفت: هدف از اجرای این طرح شناخت ظرفیت، توانایی، استعدادها و محدودیت‌های موجود روستا برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها است.
وی افزود: ۶ استان از جمله قزوین در حال اجرای این طرح هستند که بخش رامند شهرستان بویین زهرا از سوی قزوین برای این طرح به صورت آزمایشی در نظر گرفته شده و مطالعات آن نیز در سه مرحله با ۲ میلیارد ریال اعتبار به انجام رسیده است.

۵۰ واحد احداثی در شهرستان دلفان به بهره برداری رسید

گونجی افزود: با وقوع سیل در برخی مناطق کشور، از جمله لرستان، قزوین به عنوان استان معین برای شهرستان دلفان در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۶۰ واحد احداثی به همراه سه هزار و ۴۰۰ واحد تعمیری برای قزوین در شهرستان دلفان در نظر گرفته شد که عملیات واحدهای تعمیری طی چند هفته گذشته به پایان رسید.
این مسئول گفت:هم اکنون نیز از مجموع واحدهای احداثی یک هزار و ۹۵۰ واحد در مرحله آواربرداری، یک هزار و ۸۳۰ واحد در مرحله نقشه و پی کنی، یک هزار و ۴۸۰ واحد در مرحله آرماتوربندی، یک هزار و ۳۵۰ واحد در مرحله اجرای فوندانسیون، یک هزار و ۱۵۰ واحد در مرحله اسکلت، ۸۱۰ واحد در مرحله دیوارچینی، ۶۵۰ واحد در مرحله سقف، ۲۵۰ واحد در مرحله گچ و خاک و ۵۰ واحد نیز به مرحله بهره برداری رسیده اند.

همچنین مطالعه کنید:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.