صفحه اصلی / سرخط خبرها / فشار و تحریم دشمنان با شکست مواجه شده است

معاون اول رئیس جمهوری:

فشار و تحریم دشمنان با شکست مواجه شده است

کسب و کار نیوز - معاون اول رئیس جمهوری گفت: اعمال فشار و تحریم‌های ظالمانه سران استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران با وحدت و همدلی مردم و در سایه تلاش شبانه‌روزی مسئولان اجرایی با شکست مواجه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به بیرجند از محمدشهر افزود: با وجود راه‌انداختن جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، چرخه‌های توسعه کشور با قدرت در حرکت است و با همت و تلاش و پشتکار مسئولان، ایران اسلامی اکنون به کارگاه بزرگ برای توسعه و سازندگی کشور تبدیل شده است.

وی عنوان کرد : باید با وحدت، همدلی و تلاش شبانه روزی مسئولان در بخش اقتصادی به نقطه‌ای برسیم که وضع معیشتی مردم بهبود یابد و شرایط اقتصادی پایدار در کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه امروز ایران به کارگاه اجرای طرح های بزرگ خدماتی و عمرانی تبدیل شده است ، افزود: هر هفته درنقاط مختلف کشور شاهد بهره برداری طرحی برای رفاه و توسعه هستیم.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از ظلم‌های بزرگی که در حق کشور، ملت و نظام و نیزدولت شده و می شود، تبلیغات منفی در این زمینه است مبنی بر اینکه هیچ اقدام و طرح عمرانی در کشور انجام نشده، گفت: متأسفانه با سیاه‌نمایی و در بوق و کرنا کردن این موضوع که وضع کشور خیلی بد است طوری جا انداختند که حتی مدیران دولتی از بیان تحولات و دستاوردها هراسان هستند.

وی اظهارکرد: در بخش آب و برق طی سال‌های اخیر کارهای بسیار بزرگی در کشور صورت گرفته‌ که نتیجه آن برخورداری جمعیت زیادی در مناطق شهری و روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و کاهش خاموشی در کشور است.

وی با اشاره به توسعه روزافزون در بخش صنعت برق کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون به قطب تولید برق در منطقه تبدیل شده‌ است که با صادرات آن به برخی کشورهای منطقه، وجوه دریافتی از آن در راستای سازندگی کشور هزینه می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مهار آب در مناطق مرزی کشور بیان کرد: در سال‌های اخیر هشت میلیارد دلار برابر با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای مهار آب‌های مرزی کشور سرمایه‌گذاری شده است.

جهانگیری با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی به ویژه در بخش روستایی کشور گفت: سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های آبرسانی کشور از جمله مناطق روستایی اختصاص می‌یابد که در نوع خود بی‌سابقه است.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به خاطره ای از پخش فیلمی از آبرسانی به روستایی در یکی از نشست های شورای عالی آب و تاسف حاضران از مشکلات مردم در این زمینه گفت: به واقع کار عمیقی انجام شد و تنها در سال ۹۵ نزدیک به سه هزار روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند و با موافقت رهبر معظم انقلاب در برداشت از حساب صندوق توسعه ملی این روند هر سال افزایش یافت و امروز میلیون ها نفر از روستاییان کشور از ‌آب سالم آشامیدنی برخوردارند.

وی  با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند گفت: بیرجند شهری استراتژیک و راهبردی در شرق کشور است و نمی‌توان نسبت به آب آشامیدنی آن بی‌توجه بود، این طرح در شروع این سفر به بهره برداری رسید و امیدوارم بتوانیم در حل مشکلات و توسعه استان خراسان جنوبی گام های بلندتری برداریم.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: امیدواریم طرح های آبرسانی سازگار با مناطق کویری و نیمه خشک کشور نظیر خراسان جنوبی با قوت ادامه یابد زیرا آب نیاز اصلی توسعه است و باید برای تأمین و استفاده قطره قطره آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه خراسان جنوبی فکر جدی داشته باشیم بر احیای قنوات و سرمایه‌گذاری مطلوب در حوزه آب و فاضلاب استان تأکید و اظهار امیدواری کرد؛ با یکی شدن متولی آب و فاضلاب شهر و روستا شاهد حل مشکلات روستاها در این زمینه و کوچکتر و کارآتر شدن دولت در حوزه آب و فاضلاب شهر و روستا باشیم.

جهانگیری عنوان کرد: با اجرای طرح‌های مهم آبرسانی مشکل کمبود آب آشامیدنی بیرجند رفع‌ می‌شود و برای توسعه بیش از پیش خراسان جنوبی نیازمند اجرای طرح‌های مهم و زیرینایی هستیم.

طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و این طرح با هدف تامین ۶۵۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهر بیرجند از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تا افق ۱۴۰۴ تامین آب را انجام می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه برای شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد و از سوی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.

جهانگیری در این سفر به همراه شماری از وزیران و مسئولان کشوری در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که امسال نخستین بار در استانی غیر از پایتخت برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی می‌کند.

وزرای جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه جمعی از معاونان وزرا و مسئولان کشوری با معاون اول رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی آمدند و با حضور آنان در مناطق مختلف استان برخی طرح های عمرانی و زیرساختی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

جهانگیری با سفر به بخش درح شهرستان مرزی سربیشه همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر با مردم این منطقه دیدار می‌کند.

بازدید از طرح آبرسانی به بیرجند و نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش روستایی و عشایری از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یک روزه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.