صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / افزایش صادرات مواد غذایی با حضور شرکت های ایرانی در آنوگا ۲۰۱۹

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران اعلام کرد

افزایش صادرات مواد غذایی با حضور شرکت های ایرانی در آنوگا ۲۰۱۹

کسب و کار نیوز - حسین زاده حضور 26 شرکت نام آور صادراتی ایرانی در نمایشگاه موادغذایی آنوگا در آلمان را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، بهمن حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران که به منظور بازدید از نمایشگاه موادغذایی آنوگا ۲۰۱۹ در کلن آلمان حضور یافته است، گفت: ما در صدمین دوره نمایشگاه آنوگا که به صورت دو سالانه برگزار می شود حضور موثری داشته ایم.

وی به حضور ۲۶ شرکت ایرانی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ما شرکت های قوی صادرکننده کشور در حوزه خشکبار، پسته و زعفران را در آنوگا شرکت دادیم و این نمایشگاه فرصتی شد تا این شرکت ها با طرف های تجاری شان در غالب جلسات B2B مذاکره داشته باشند و به تفاهم نهایی دست یابند. از این طریق بر میزان صادرات مواد غذایی ایران نیز افزوده شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با بیان این که هماهنگی در برپایی پاویون ایران در آنوگا ۲۰۱۹ برعهده شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا. ایران بوده است، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر یارانه لازم به ۲۶ شرکت ایرانی برای حضور در این نمایشگاه نیز از سوی شرکت نمایشگاه های بین المللی پرداخته شده تا این شرکت ها تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آنوگا حضور یابند.

وی ادامه داد: شرکت های ایرانی در ای نمایشگاه  حضور موثری داشته اند و شاهد استقبال چشمگیر شرکت های موثر آلمانی و متخصصین این حوزه بودیم که در پاویون ایران حضور داشته اند.

حسین زاده از برگزاری جلساتی با مسئولان نمایشگاه آنوگا در روز آخر این نمایشگاه خبر داد، عنوان کرد: در این جلسات مکان یابی خوبی برای پاویون جمهوری  اسلامی ایران خواهیم داشت و تلاش می کنیم تا بر متراژ این غرفه برای دوره بعدی افزوده شود. زیرا برنامه ما این است که در دوره بعدی آنوگا، صادرکنندگان بیشتری از ایران شرکت دهیم زیرا صادرکنندگان مواد غذایی ما ظرفیت و پتانسیل ویژه ای دارند. همچنین تعداد زیادی از شرکت های فعال ما در این زمینه آماده حضور در آنوگا هستند.

حسین زاده یادآور شد: یکی از راه هایی که ما می توانیم بر تعداد شرکت کنندگان ایرانی در آنوگا بیافزاییم طراحی و غرفه سازی پاویون است. در این نمایشگاه مطالعاتی بر پاویون کشورهایی مانند مصر، ایتالیا، یونان، ترکیه و ژاپن که در زمینه تولید مواد غذایی قدرتمند هستند انجام دادیم. پاویون این کشورها به صورت کانتینری بود که باید از آن ها الگو برداری شود.

وی گفت: سیستم تقسیم بندی پاویون ما مشکل دارد و برای اینکه بتوانیم در دوره بعد صادرکنندگان بیشتری را در این نمایشگاه شرکت دهیم . برنامه ما این خواهد بود که ۱۰۰ شرکت ایرانی در آنوگا حضور یابند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در ادامه به نقش قوی آلمان در برگزاری نمایشگاه ها اشاره کرد و افزود: آلمان یک کشور با صنعت و اقتصاد قوی است که بیشترین تعداد نمایشگاه ها را در دنیا برگزار می کند. ارزش افزوده ای که از برگزاری این نمایشگاه ها فراهم می شود می تواند موتور محرک اقتصاد آلمان باشد.

حسین زاده با اشاره به این نکته که ۷ هزار شرکت از ۱۹۰ کشور جهان در نمایشگاه آنوگا ۲۰۱۹حضور دارند، خاطرنشان کرد: از نقاط برجسته در برگزاری این نمایشگاه، وجود سالن رجیستری در آن بود که ما هم تلاش خواهیم کرد در نمایشگاه بین المللی ایران سالن رجیستری زیبایی طراحی کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن  و تجارت همچنین به قیمت بلیط ورودی آنوگا نیز اشاره کرد و اظهارداشت: بلیط ورودی این نمایشگاه ۷۰ یورو تعیین شده در حالیکه بلیط ورودی به نمایشگاه های بین المللی ایران ۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است. این قیمت گران بلیط برای نمایشگاه موجب می شود که تنها افراد متخصص از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور یابند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری این نمایشگاه موجب شده که هتل های شهرهای اطراف کلن نیز همه مملو از جمعیت باشد که این نشان از ایجاد رونق در کسب و کار شهرهای اطراف نمایشگاه دارد. نکته جالب توجه دیگر در آنوگا این است که از همه موارد حتی کاتالوگ های نمایشگاه یا دفترچه های جلسات B2B نیز درآمد ایجاد کرده اند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران تصریح کرد: ما ایده های نو و بسیاری را از نمایشگاه آنوگا کسب کردیم که امیدواریم  بتوانیم در برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی از این ایده ها بهره مند شویم.

وی در پایان به دیدارهایش با همتایان خارجی نیز اشاره کرد و گفت: در جریان حضور بنده در این نمایشگاه، دیدارهای بسیار مفید و موثری نیز با مسئولان نمایشگاهی آلمان و دیگر کشورهای جهان همچون  فرانسه نیز برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.