صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / برنامه‌های عملیاتی و توسعه‌ای نفت و گاز غرب اعلام شد
برنامه‌های عملیاتی و توسعه‌ای نفت و گاز غرب اعلام شد

برنامه‌های عملیاتی و توسعه‌ای نفت و گاز غرب اعلام شد

کسب و کار نیوز: مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحقق برنامه تولید تکلیفی نفت و گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در نیمه نخست امسال خبر داد و برنامه‌های عملیاتی و توسعه‌ای این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, رامین حاتمی در جلسه پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت: برای نگهداشت و افزایش توان تولیدی چاه‌ها، متناسب کردن ظرفیت تاسیسات فرآیندی با توان تولید و دستیابی به اهداف و تعهد تولید تکلیفی شرکت در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: در منطقه عملیاتی چشمه‌خوش، توسعه و رفع مشکلات واحد نمک‌زدایی برای افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی، اصلاح و توسعه چندراهه ورودی واحد بهره‌برداری، توسعه و جایگزینی و اصلاح سیستم پمپاژ نفت، تسریع در حفاری چاه‌های جدید و تکمیل و راه‌اندازی پروژه جمع‌آوری و تزریق گاز در دستور کار قرار دارد. توسعه میدان دانان و تکمیل جاده دسترسی آن در برنامه است و در صورت تداوم ارسال نفت نمکی میدان آذر، ایجاد ظرفیت فرآورش نفت نمکی در واحد دهلران نیز برنامه‌ریزی شده است.

حاتمی با بیان اینکه تولید گاز از میدان تنگ‌بیجار به عنوان تنها میدان تولیدی گازی در این شرکت تداوم دارد، افزود: در میدان دهلران تسریع در اجاره یا احداث سیستم تفکیک‌گر و پمپ برای چاه‌های دوردست میدان، انجام مطالعات جدید درباره جلوگیری از افت فشار و رفع موانع فرآیندی نمک‌زدایی و در میدان گازی تنگ‌بیجار، تسریع در احداث خط لوله چهار حلقه چاه، تسریع در احداث فاز دوم تاسیسات فرآورش تنگ‌بیجار با هدف رسیدن به توان فرآورش روزانه ۱۱ میلیون مترمکعب و احداث سامانه‌های تقویت فشار به‌منظور تداوم و افزایش تولید از سال ۱۴۰۰ در برنامه‌های توسعه‌ای شرکت قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.