صفحه اصلی / استان ها / حفظ تالاب بین المللی گاوخونی اصفهان با تامین حقابه
حفظ تالاب بین المللی گاوخونی اصفهان با تامین حقابه

با تامین حقابه

حفظ تالاب بین المللی گاوخونی اصفهان با تامین حقابه

کسب و کار نیوز : ۹۷ درصد از خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی اصفهان با تامین حقابه رفع می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اصفهان ؛ سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، ۹۷ درصد از این تالاب بین المللی را خشک دانست و گفت: حفظ این تالاب به تامین حقابه آن وابسته است که تاکنون محقق نشده است.
حسین اکبری، ریزگردهای سمی ناشی از این تالاب را تهدیدی برای سلامت ساکنان منطقه مرکزی ایران تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری بیان کرد و افزود: برای حفظ کارکردهای اکولوژی و زیست محیطی زاینده رود حداقل ۱۳۷ میلیون متر مکعب در سال و برای تالاب بین المللی گاوخونی ۱۷۶ میلیون متر مکعب در سال آب نیاز است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون آبی به تالاب بین المللی گاوخونی نرسیده است گفت: آب رهاسازی شده برای کشت کشاورزان از سد زاینده رود تا سد رودشتین بوده و آبی به تالاب نرسیده است
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به افزایش خروجی سد رودشتین گفت: با افزایش خروجی این سد متغیر بین سه تا پنج مترمکعب بر ثانیه از روز چهارشنبه هفته گذشته آب به سمت تالاب بین المللی گاوخونی جاری شد.
حسن ساسانی افزود: سهم آب رودخانه و تالاب در مجموع ۱۷۶ میلیون متر مکعب در سال است.
تالاب بین المللی گاوخونی به وسعت ۴۷۶ کیلومتر مربع در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه قرار گرفته و این تالاب در سال ۱۳۵۴ در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید و نام آن در فهرست تالاب های بین المللی قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.