صفحه اصلی / اصناف / ساخت ایران / توسعه تولید ملی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور
توسعه تولید ملی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور

توسعه تولید ملی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور

کسب و کار نیوز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: توسعه تولید ملی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

 

مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اظهار کرد: توسعه تولید ملی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.رهبری رونق تولید را کلید حل بسیاری از مشکلات دانستند و تاکید داشتند که با رفع موانع تولید، اشتغال و صادرات و توسعه، رونق خواهد گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خودروکار، او اضافه کرد: تمرکز بر ظرفیت‌ها و برونگرایی در رونق تولید و تعمیق ساخت داخل مورد تاکید وزارت صمت قرار گرفته است.

نیارکی ادامه داد: توسعه ساخت داخل در صنایع مزیت دار و مدیریت واردات با هدف کاهش ارزبری مورد برنامه‌ریزی در وزارت صمت واقع شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تاکید کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش با محوریت کاهش وابستگی نخستین میز تخصصی با ۳۲ شرکت قطعه یاز و ۳۵ قطعه کلید خورد.

او تصریح کرد: ارزش قرارداد در نخستین میز ساخت داخل ۷۴۰ میلیارد تومان با ارزبری ۸۵ میلیون یورویی بوده است. در دومین میز ساخت داخل ۳۶ شرکت قطعه ساز برای ساخت ۴۲ قطعه حضور دارند.

نیارکی اضافه کرد: ۹۰ میلیون یورو کاهش ارزبری میز دوم است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش قراردادها است. همچنین با برگزاری میز اول و دوم در مجموع ۷۷ قطعه ساخته می‌شود که بیش از ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری دارد.

او با بیان اینکه از قراردادهای میز اول ۹ قطعه به تولید انبوه رسیده است عنوان کرد: با تکمیل ۳ قطعه در میز اول ۲۰ هزار خودرو از کف پارکینگها خارج شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.