صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / بازگشت به تولید حداکثری نفت در بازه زمانی کوتاهی ممکن است
بازگشت به تولید حداکثری نفت در بازه زمانی کوتاهی ممکن است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

بازگشت به تولید حداکثری نفت در بازه زمانی کوتاهی ممکن است

کسب و کار نیوز :مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با اجرای اولویت‌های تعریف شده در برنامه تعمیرات اساسی شرکت در ماه‌های اخیر، این شرکت برای رسیدن به تولید حداکثری نفت در کوتاه‌مدت آمادگی دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, احمد محمدی با بیان این مطلب، بر لزوم سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون قرارداد با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون برای جمع‌آوری گازهای مشعل ظرف کمتر از سه سال در حال انجام است که بخشی از عملیات اجرایی آن بر اساس برنامه زمانبندی آغاز شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این قرارداد، از سوزاندن روزانه افزون بر ۷۶۰ میلیون فوت مکعب (معادل ۲۲ میلیون مترمکعب) گاز در مناطق گچساران، آغاجاری، مارون و کارون جلوگیری و افزون بر ایجاد ارزش افزوده برای کشور، از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اجرای طرح‌های جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه حتی در میدان‌های کوچکی که امکان احداث تاسیسات جمع‌آوری هم ندارند، در دستور کار است و بهسوزی مشعل‌ها نیز در نقاطی که مجاور مناطق مسکونی هستند آغاز شده است.

محمدی گفت: در منطقه مسجدسلیمان نیز توافق‌هایی با شرکت پتروپالایش بختیاری برای جمع‌آوری گازهای همراه شده است که امیدواریم این توافق به مرحله امضای قرارداد برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.