چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / تولید ۱۰ میلیادر دلار کالای خاص در کشور تا سال ۱۴۰۰
تولید ۱۰ میلیادر دلار کالای خاص در کشور تا سال ۱۴۰۰

رحمانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تولید ۱۰ میلیادر دلار کالای خاص در کشور تا سال ۱۴۰۰

کسب و کار نیوز-وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز نهضت تولید در کشور، گفت: تولید ۱۰ میلیارد دلار کالای خاص در کشور تا سال ۱۴۰۰ در قالب این اجرای این طرح هدفگذاری شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رضا رحمانی صبح پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت نئوپان فومنات در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نهضت ساخت تولیدات داخلی، اظهار کرد: فرصت خوبی پیش آمده که از توانمندی‌های داخلی برای رونق تولید و اشتغالزایی بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های امسال وزارتخانه تولید اقلام خارجی و انواع کالا و موادی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، است، افزود: براساس این برنامه برای تولید ۱۰ میلیارد دلار مواد و کالاهایی که از خارج وارد می‌شود تا سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده تا تبدیل به تولید داخلی در رشته های مختلف صنعتی شود.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به اینکه که خوشبختانه این طرح آغاز شده و نخستین نمایشگاه تولیدات داخلی در رشته‌های مختلف صنعتی نیز در تهران برگزار شد، گفت: شاهد مشارکت خوبی از سراسر کشور بودیم.

وی به تأسیس دبیرخانه دائمی اجرای این طرح و همچنین پیگیری موضوع از سوی معاونت صنایع و مرکز حمایت از ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح به خودکفایی در تولید محصولات و کالاهای خاص در داخل کشور منجر می‌شود.

رحمانی ادامه داد: عدم وابستگی به خارج از کشور و ایجاد واحدهای جدید در رشته‌های صنعتی در سطح کشور از دیگر مزایای اجرای این طرح است که توسعه مناطق و همچنین اشتغال زایی را به دنبال دارد.

همچنین مطالعه کنید:

ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شد/واگذاری اراضی مازاد به بازار مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، روح الله اکبری دستیار وزیر راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.