صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / سازمان نظام مهندسی نیازمند اصلاحات است

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سازمان نظام مهندسی نیازمند اصلاحات است

کسب و کار نیوز - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی پس از ۲۴ سال نیاز به اصلاحاتی دارد گفت: در آینده سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که مهندسین با کمترین بروکراسی اداری مسائل خود را حل و فصل کنند.

محمود محموزاده اظهار کرد: اخیرا جلساتی را با هیات رییسه  سازمان نظام مهندسی  برگزار کرده‌ایم. هدف ما این است که در این مجموعه آرامش ایجاد شود تا بتوانیم در کنار یکدیگر فعالیت کنیم. باید حتی‌الامکان از حواشی که مانع تصمیمات درست می‌شود دور شویم. به اعتقاد من عملکرد سازمان نظام مهندسی در مدت ۲۴ سال اخیر مثبت بوده قابل دفاع است؛ هرچند می‌توانست بهتر باشد. با این حال این سازمان نیز مثل هر مجموعه‌ای دیگر نیاز به اصلاحاتی دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به گذشت بیش از دو دهه از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گفت: طبیعی است که با توجه به تجارب این سال‌ها نیاز به اصلاحات در سازمان نظام مهندسی در جهت ارتقای فعالیت آن دیده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این اجماع بین همه صاحب‌نظران حوزه مسکن و ساختمان وجود دارد که شرایط برای بالندی و رشد این صنعت فراهم شود. در این رابطه با توجه به اخذ نظرات کارشناسی می‌خواهیم به افزایش کیفیت خدمات سازمان نظام  مهندسی کمک کنیم که یک مطالبه عمومی  است. شاید بعضی آیین‌نامه‌ها یا مفادی از اصل قانون نیاز به اصلاح داشته باشد که این یک مساله طبیعی است.

محمودزاده درباره چالشی که اخیرا بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های حقوقی مهندسی ایجاد شده گفت: موضوع شرکت‌های حقوقی یکی از مباحثی است که قبل از حضور من در اصلاح فرآیندها به آن پرداخته بودند. یکی از موضوعات به جریان بررسی این شرکت‌ها مربوط می‌شد. هدف ما است که انشاءالله در چند ماه آینده فرآیندها را روی معماری بازطراحی کنیم که به صورت سامانه‌ای انجام شود. اتفاقات خیلی مثبتی نیز تا کنون در این زمینه افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که قبل از بنده مسوولیت  داشتند اقداماتی انجام دادند و ما نیز کارها را پیش می‌بریم. انشاءالله در آینده با همکاری مشترک سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که مهندسین با کمترین بروکراسی اداری مسائل خود را حل و فصل کنند. بررسی مشکلات شرکت‌های حقوقی نیز به زودی اعلام نتیجه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.