صفحه اصلی / سرخط خبرها / امنیت برای برگزاری مراسم اربعین به طور کامل برقرار است

وزیر کشور:

امنیت برای برگزاری مراسم اربعین به طور کامل برقرار است

کسب و کار نیوز - وزیر کشور تاکید کرد که هیچگونه نگرانی در مساله امنیت برگزاری مراسم اربعین نداریم .

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، در خصوص تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری مراسم اربعین، اظهار داشت: سفری داشتم به کربلا و نجف و سومین جلسه را با وزیر کشور عراق برگزار کردیم که در آن آخرین مرور را بر مشکلات داشتیم، چون زمینی هم رفتم تمام مشکلات را بررسی کردم و الحمدالله به توافقات خوبی هم رسیدیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه پذیرایی حدود ۳ میلیون نفر در یک کشور دیگر واقعا کار مشکلی است، تاکید کرد: خواهش ما از مردم این است که مراعات کنند، توصیه ها را گوش دهند و توقعشان هم در حد پذیرایی در یک کشور دیگر در عرض ۱۵ روز باشد.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه امنیتی مسائل کاملا رفع شده و مناسب هست به خصوص در مرز خسروی که جزو نگرانی‌های ما بوده، امنیت به طور کامل برقرار است.

وزیر کشور با اعلام اینکه امسال تعداد موکب ها را به ۲۶۰۰ موکب رسانده‌ایم، عنوان کرد: از نظر تامین مواد غذایی نیز، یک میلیون و ششصد هزار وعده‌ غذایی تدارک دیده شده است. با تصمیات روزهای گذشته امیدواریم بستر مناسب تر شده باشد، اما اینها نسبی است و امیدواریم بتوان سرویس و تسهیلات خوبی را ارائه دهیم.

رئیس شورای امنیت کشور همچنین در خصوص رای دیوان عدالت اداری در لغو مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مکان مشخص برای تجمعات، تصریح کرد: ما این مصوبه را که در دولت داشتیم برای ساماندهی بوده؛ چراکه اصل ۴۱ قانون اساسی این اجازه (تجمع) را داده، اما باید با مجوز از وزارت کشور باشد. هر جایی هم که نمی‌توان تجمع برگزار کرد، وزارت کشور چندجا را در تهران مشخص کرد و در بقیه استان‌ها هم تعیین آن را به عهده شورای تامین استان‌ها گذاشت.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در خصوص لغو این مصوبه طبیعتاً اعتراض خواهیم کرد و ان‌شاء الله توجیه خواهیم کرد که حتما موافقت شود تا با نظم و امنیت بهتر تجمعات برگزار شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.