صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / ادغام شعب بانک‌های دولتی جدی است
ادغام شعب بانک‌های دولتی جدی است

دژپسند:

ادغام شعب بانک‌های دولتی جدی است

کسب و کار نیوز-وزیر اقتصاد درباره ادغام شعب بانک‌ها گفت: اولویت را به نقاطی دادیم که چند شعبه وجود دارد تا ارائه خدمت به مردم با اخلال روبرو نشود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره مسئله ادغام شعب بانکی گفت: پدیده ادغام در بانک‌های دولتی جدی است و در مجامع بانک‌های دولتی از هیئت مدیره‌ها گزارش‌گیری شده و در پایان سال هم همه بانک‌ها ارزیابی می‌شوند.

وی افزود: به گونه‌ای سیاست‌گذاری کردیم و اولویت را به نقاطی دادیم که چند شعبه وجود دارد تا ارائه خدمت به مردم با اخلال روبرو نشود، مدنظر داریم تا هم ارائه خدمت بهبود یابد و بهره‌وری نیز بیشتر شود.

وزیر اقتصاد درباره وضعیت هپکو گفت: همه موضوعات مربوط به تغییر مدیرعامل در این شرکت تمام شده و تنها کارهای ثبتی مربوط به آن باقی‌مانده است و مدیرعامل جدید نیز در حال انجام کار خود است. به لطف خدا امروز می‌توان گفت که همه مشکلات هپکو حل شده و در این زمینه صبح امروز پیامکی از استاندار محترم اراک دریافت کردم و از اقداماتی که سازمان خصوصی‌سازی در زمینه شرکت هپکو انجام داده بود، تشکر کرد.

دژپسند درباره وضعیت بورس کشور، گفت: به لطف خدا بورس کاملا نشان داد که یک بستر مناسبی برای جذب منابع است و الان هم برنامه عرضه جدید در بورس را در دستور کار داریم. دو عرضه بزرگ در پیش داریم که حدودا ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک عرضه می‌شود. این عرضه‌ها مربوط به سهام شرکت‌های خیلی اکازیون است و امیدواریم همچنان با استقبال قابل توجه مردم مواجه شود و به هدایت نقدینگی به سمت امور مناسب و موثر کمک کند.

وزیر اقتصاد همچنین در ادامه درباره تغییرات و شکل جدید حوزه خصوصی‌سازی اظهار داشت: بررسی‌ها و مطالعاتی که انجام داده‌ایم را به هیئت واگذاری ارائه کردیم و این هیئت در قالب پیشنهاد وزارت دارایی موافقت کرد و بنابراین هم در روش قیمت‌گذاری و هم در روش واگذاری تغییراتی را در آستانه اجرا خواهیم داشت. در حوزه واگذاری فکر می‌کنم طی دو هفته آینده شش پالایشگاه کشور با روش جدید در بورس عرضه می‌شود. ما سهام آنها را به صورت واحد به واحد عرضه می‌کنیم تا توده مردم و حتی کسانی که پس‌انداز خرد دارند بتوانند در این واگذاری‌ها شرکت کنند. این اقدام در عین حال که باعث کوچک شدن دولت می‌شود، توده مردم را برای خرید بسیج می‌کند و به نوعی تحقق اقتصاد مردمی را به دنبال خود دارد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.