صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / عرضه‌ سهم‌های بزرگ در بورس زیاد شد
عرضه‌ سهم‌های بزرگ در بورس زیاد شد

عرضه‌ سهم‌های بزرگ در بورس زیاد شد

کسب و کار نیوز-فعالان بازار سهام امروز صاحب رشد ۲۰ واحدی نماگر اصلی بورس بودند اما کاهش قیمت در صف‌های بزرگ و شاخص‌ساز سبب شد شاخص کل هم وزن با افت ۴۰۳ واحدی روبرو شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای باز شدن معاملات روند کاهشی را از سر گرفت اما پس از حدود ۴۰ دقیقه از آغاز معاملات باز هم روند افزایشی بازگشت و در نهایت با ۲۰ واحد رشد نسبت به روز گذشته در تراز ۳۲۶ هزار و ۱۱۸ واحدی قرار گرفت.

اما شاخص کل هم وزن با ۴۰۳ واحد کاهش تا رقم ۹۶ هزار و ۴۲۱ پایین آمد.

شاخص آزاد شناور با ۱۵۸۱ واحد رشد مواجه شد و تراز ۳۷۹ هزار و ۳۷۲ را پشت سر گذاشت و شاخص بازار اول با ۱۱۵۶ واحد افزایش عدد ۲۳۶ هزار و ۸۵۹ را تجربه کرد. اما شاخص بازار دوم با ۵۰۷۹ واحد کاهش در تراز ۶۶۳ هزار و ۸۸۱ واحدی نشست.

امروز نمادهای معالماتی بانک ملت، مخابرات ایران و ایران خودرو هر کدام به ترتیب با ۲۷۴۷، ۳۴۱ و ۱۱۹ واحد تاثیر افزایشی سعی کردند شاخص‌ها را در تراز بالاتری نگاه دارند.

اما پالایش نفت تهران، گروه مپنا و پالایش نفت اصفهان به ترتیب ۲۵۶، ۲۵۱ و ۲۲۵ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز توانستند با معامله ۳.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۶۱۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کند.

پس از این گروه، مواد دارویی، خودرو و شیمیایی‌ها بیشترین ارزش معاملات را کسب کردند.

امروز در بورس تهران ۱۴۶ نماد با رشد قیمت و ۲۰۸ نماد با افت رو به رو شدند. در عین حال در فرابورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۹۲ و تعداد نمادهای منفی به ۱۰۰ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران به عدد ۲۷۹۶ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی در ۵۵۴ هزار و ۶۵۰ دفعه داد و ستد شد.

آیفکس نیز امروز با ۲۱ واحد کاهش مواجه شد و رقم ۴۲۷۲ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۴۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۲۷۶ هزار و ۸۰۶ رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.