صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / کیفیت بنزین هیچ مشکلی ندارد
کیفیت بنزین هیچ مشکلی ندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت:

کیفیت بنزین هیچ مشکلی ندارد

کسب و کار نیوز-رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: کیفیت بنزین هیچ مشکلی ندارد و گزارش‌های سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت آزمایش ها را تأیید می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، نیره پیروزبخت امروز سه شنبه ۹ مهر ۹۸ در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: مطابق با قانون هوای پاک، مسئولیت سنجش کیفیت بنزین با سازمان حفاظت محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد براساس قانون به عنوان همکار وارد پروسه سنجش کیفیت بنزین می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: این همکاری در قالب قانون وجود دارد ولی براساس تقسیم کار، سازمان محیط زیست باید مرجعیت تأیید کیفیت بنزین را اعلام کند.

به گفته وی، سازمان ملی استاندارد هنوز اطلاعات منتشر شده از سوی برخی آزمایشگاه ها در مورد عدم وجود کیفیت بنزین را دریافت نکرده چرا که تنها سه آزمایشگاه مورد تأیید ما است. به این معنا که پژوهشگاه استاندارد متعلق به سازمان ملی استاندارد، آزمایشگاه ما در استان هرمزگان و آزمایشگاه مرتبط با پژوهشگاه صنعت نفت کار کنترل و پایش کیفیت بنزین را انجام می دهند.

پیروز بخت تصریح کرد: به هر حال نحوه برگزاری آزمون نمونه برداری، خود نمونه و ظرف نمونه برداری در نتیجه کیفیت بنزین بسیار موثر است و باید همه شرایط را لحاظ کرد تا بتوان به صورت قاطعانه گفت که کیفیت بنزین مورد تأیید بوده یا نه.

وی افزود: در مورد بنزین حق را به وزیر نفت می دهم چرا که هر از چند گاهی موضوع عدم کیفیت بنزین مطرح می شود در حالی که سازمان ملی استاندارد ایران کاملاً تلاش کرده تا کیفیت بنزین را منطبق با استانداردها مورد سنجش قرار دهد. این در حالی است که خود ما یکی از منتقدان کیفیت بنزین در سال ۹۲ بودیم. ضمن اینکه هوای تهران نیز بهتر شدن کیفیت بنزین را تأیید می کند.

پیروزبخت در ادامه با بیان اینکه بر مبنای استانداردهای ملی، تولیدات داخلی و واردات را کنترل می کنیم، اظهار داشت: واردات را به سبب مقررات خاص خود پیش خواهیم برد ولی اختلاف براساس ضوابط فنی با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه اختلاس گندم وجود دارد که گله مندی دست اندرکاران به این دلیل وجود داشت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: تاکنون تغییری در استانداردهای مرتبط با اختلاس گندم رخ نداده و البته باید الک دو در ۲۰ برای گندم استفاده شود. این درشرایطی است که در استانداردهای جدید کدکس بین المللی غذایی و کشاورزی، این استانداردها سخت گیرانه تر شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.