صفحه اصلی / سرخط خبرها / جریان افراطی با بی‌ادبی، دنبال عقب‌راندن افراد آبرودار است
جریان افراطی با بی‌ادبی، دنبال عقب‌راندن افراد آبرودار است

سیدرحیم ابوالحسنی:

جریان افراطی با بی‌ادبی، دنبال عقب‌راندن افراد آبرودار است

کسب و کار نیوز : رئیس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه رفتار خلاف ادب حتی با دشمن در فرهنگ دینی ما ممنوع است، گفت: افرادی که دچار عدم تعادل در زمینه اعتقادی یا روان‌شناسی بوده و آموزش ندیده‌اند که تعادل را رعایت کنند، توسط صاحبان منافع که در پشت پرده هستند، شناسایی و جذب جریان افراطی می شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدرحیم ابوالحسنی درباره دلیل رعایت نکردن اخلاق از سوی برخی سیاستمداران و مسئولان کشور، اظهار کرد: افراط‌گرایی یعنی خارج شدن از اعتدال چه در حوزه عقلانیت چه در حوزه تصمیمی‌سازی و چه در حوزه اخلاق. جریان رادیکال معمولا افرادی را جذب می‌کند که در وهله اول دچار عدم تعادل در زمینه اعتقادی یا روان‌شناسی بوده و آموزش ندیده‌اند که تعادل را رعایت کنند. این افراد توسط صاحبان منافع که در پشت پرده هستند، شناسایی و جذب جریان افراطی می شوند. صاحبان منافع چون می‌دانند از مسیر عقلانیت و با استدلال به منافع نامشروع خود نمی رسند، رفتارهای خلاف ادب را انجام می دهند تا افرادی که آبرو دارند در برابر آنها عقب نشینی کرده و میدان برای تاخت و تازشان باز شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه من سه دهه یه یاد دارم که رفتارهای خارج از اخلاق توسط برخی نیروها و جریان‌های سیاسی انجام می‌شود و افراط‌گرایی مشخصه اصلی این جریان است، تصریح کرد: در حالیکه در فرهنگ دینی ما که پشتوانه انقلاب اسلامی است، رفتار خلاف ادب حتی با دشمن ممنوع است چه برسد به رقیب. ما هیچ گاه به یاد نداریم که امام خمینی(ره) نسبت به دشمنان خلاف ادب صحبت کرده باشند.

ابوالحسنی در ادامه گفت: من معتقدم باید در کنار شاخصه‌هایی که برای انتخاب نمایندگان مجلس، وزرا یا مسئولان دیگر در نظر گرفته می شود، تست روان‌شناسی هم از این افراد گرفته شود زیرا رفتارهای خارج از ادب و اخلاق ریشه در مشکلات روان‌شناسی هم دارد.

وی در پایان با اشاره به درگیری پژمان‌فر با لاریجانی در صحن علنی مجلس خاطر نشان کرد: جریان تندروای که احمدی نژاد آغاز کرد، ابتدا به آیت‌الله هاشمی حمله کرد و اکنون به خانواده لاریجانی حمله می کند. جریان سیاسی پژمان‌فر مشخص است. جبهه پایداری در حال جاضر در رقابت با علی لاریجانی بوده و به دنبال حذف او از صحنه سیاسی است. آنها جنگی علیه لاریجانی آغاز کرده‌اند و از مسائلی که برای آملی لاریجانی هم پیش آمد، سوء‌استفاده می‌کنند و البته پیش از این به لاریجانی در قم حمله کرده بودند. من معتقدم که اصولگرایان تندرو در برابر اصولگرایان میانه و معتدل قرار گرفته‌ و آماده هستند تا آنها را در انتخابات حذف کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.