صفحه اصلی / سرخط خبرها / تعلیق UFI تاثیری بر عملکرد نمایشگاهی ایران ندارد
تعلیق UFI تاثیری بر عملکرد نمایشگاهی ایران ندارد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران:

تعلیق UFI تاثیری بر عملکرد نمایشگاهی ایران ندارد

کسب و کار نیوز-حسین زاده با رد خبر تحریم نمایشگاه های ایران از سوی فدراسیون جهانی نمایشگاه ها (UFI)، گفت: تعلیق این فدراسیون تاثیری بر عملکرد نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، بهمن حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سالانه بیش از ۶۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار می شود که در منطقه حرف اول می زنیم و ترکیه اصلی ترین رقیب ایران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که نمایشگاه بین المللی با مصوبه مجلس از سال ۱۳۳۷ برای حضور در نمایشگاه های خارجی و برگزاری نمایشگاه داخلی تشکیل شده است، افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌ها بر اساس حمایت تمام قد از تولیدات داخلی و رونق تولید ملی است. بر این اساس سرانه اختصاصی به تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌ها افزایش داده شده است.

وی در ادامه به اختصاص سبدی خاص برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: مقرر شده هزینه غرفه برای استارت آپ ها بسیار ناچیز باشد و شرکت های دانش بنیان نیز ۵۰ درصد از هزینه هایشان در این نمایشگاه کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران به حضور نزدیک به ۲۰ هزار شرکت داخلی در فضای نمایشگاهی کشور اشاره کرد و افزود: برای حضور هرچه بیشتر داخلی‌ها تسهیلات لازم فراهم خواهد شد.البته طرح رجیستری در ورودی نمایشگاه نیز راه اندازی شده است.

حسین زاده به افتتاح ساختمان گمرک در نمایشگاه بین المللی ایران اشاره کرد و یادآور شد: گمرک نمایشگاه که غیر فعال شده بود دوباره راه اندازی شد و اکنون انواع خدمات مورد نیاز بازرگانان را در اسرع وقت به آنها ارائه می‌دهد.

وی همچنین به همکاری با رایزنان بازرگانی ایران هم اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در نمایشگاه‌های داخلی که جنبه بین المللی دارند به طور حتم حداقل ۱۰ هیات خارجی حضور خواهند داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری منطقه از مهمترین رویکردهای نمایشگاه است و با توجه به این که در قانون برنامه ششم توسعه رشد ۲۱ درصدی در بخش صنعت پیش بینی شده که برگزاری نمایشگاه می تواند به این مقوله کمک کند و به عبارتی نمایشگاه خط مقدم صادرات است.

وی تاکید کرد: سه خط مشی اصلی داریم که این سه خط مشی عبارتند از حضور فعال و هدفمند در نمایشگاه های خارجی، برگزاری نمایشگاه داخلی و تمرکز بر بازارهای منطقه ای با هدف صادرات.

وی با تاکید بر این نکته که جغرافیای نمایشگاه را بر روی کشورهای منطقه متمرکز کرده ایم، اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات با کشورهای همسایه برای توسعه همکاری های نمایشگاهی در حال انجام است. همچنین همکاری با تشکل های صنفی در برگزاری نمایشگاه ها در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی از انجام توافق با شهرداری تهران برای انتقال برخی از نمایشگاه‌ها به نمایشگاه شهرآفتاب خبر داد و گفت: براین اساس مقرر شد برای انتقال برخی نمایشگاه‌ها به این محل بعد از آماده سازی با همکاری شرکت سهامی انجام شود. مصمم به جذب سرمایه‌گذار هستیم و بر این اساس به زودی فراخوان جذب سرمایه‌گذار داده خواهد شد.

حسین زاده در ادامه به حضور ایران در اکسپو ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: کشورمان مهر سال آینده در نمایشگاه اکسپوی امارات حضور خواهد یافت و اقدام‌های لازم برای این کار بدون حاشیه در جریان است. برای شرکت در این نمایشگاه جهانی ۲۰۱۴ متر زمین به ایران اختصاص داده شده است.

حسین زاده در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری راجع به تحریم نمایشگاه های ایران از سوی فدراسیون جهانی نمایشگاه ها UFI تاکید کرد: این فدراسیون ما را تحریم نکرده بلکه حضور نمایشگاه های ایرانی را تعلیق کرده است و این اقدام آنها خوش رقصی این انجمن برای آمریکایی‌ها است.

وی افزود: UFI انجمنی است که ایران از سال ۵۴ در آن عضویت داشته و علی‌رغم نام آن، هیچ ارتباطی با مجامع رسمی بین المللی ندارد و تنها یک NGO است نه یک اتحادیه رسمی بین المللی.اقدام اخیر UFI در تعلیق کردن شرکت های نمایشگاهی ایران، هیچ تاثیری بر فعالیت‌های نمایشگاهی کشورمان ندارد و هیچ ارتباطی با اکسپو و BIE نیز ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:ما به سادگی از کنار چنین اقدامی نخواهیم گذشت و مکاتبات اعتراضی خود را برای پیگیری این موضوع آغاز کرده‌ایم و متاسفانه این شرکت، قصد داشت پس از اخذ حق عضویت سالانه ۶۰۰۰ یورویی از شرکت‌های ایرانی و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران، این موضوع را به طور رسمی ابلاغ کند که با توجه به این اتفاق، اعلام کردیم که حق عضویت نمایشگاه بین المللی پرداخت نشود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.